ایران و اسپانیا می‌توانند در زمینه رنگ و رزین همکاری کنند


پول‌نیوز - سفیر اسپانیا در ایران با حضور در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی اظهار کرد که اسپانیا و ایران می‌توانند در زمینه صنایع رنگ و رزین، سرامیک و سنگ همکاری کنند.

امروز (چهارشنبه) افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی برگزار شد.

در این نمایشگاه ادواردو لوپس بوسکتس - سفیر اسپانیا در ایران - با بیان اینکه ایران و اسپانیا از گذشته‌های دور روابط خوبی داشتند، از افتتاح یک نمایشگاه توریسم با حضور علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در اسپانیا خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم که نه تنها اسپانیا، بلکه دیگر کشورهای اروپایی نیز بتوانند روابط خوبی با ایران داشته باشند.

در ادامه شهرام سپاسدار - مسئول ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی - از حضور ترکیه، چین، هند، کره جنوبی، سوئیس، سوئد، آلمان و ایتالیا در این نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی با هدف توسعه صادرات صنایع رنگ ایران انجام می‌شود.

به گفته وی سالانه ۳۰۰ هزار تن محصول در صنایع رنگ و رزین در کشور تولید می شود اما ظرفیت تولید بیش از این مقدار است.

سپاسدار با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۸۲ میلیون دلار صادرات در بخش صنایع رنگ و رزین انجام شده است، گفت: این در حالی است که صادرات صنایع رنگ و رزین در چهار ماهه نخست امسال به رقم سال گذشته رسیده و امیدواریم صادرات این محصولات تا پایان سال جاری بیش از ۱۳۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر محصولات صنایع رگ و رزین به کشورهای شمالی، عراق و افغانستان صادر می‌شود.

او با بیان اینکه صنایع رنگ و رزین وابستگی کمی به کشورهای خارجی دارد، تصریح کرد: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد مواد اولیه صنایع رنگ و رزین درداخل کشور تامین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرسش‌هایی درباره عملیات موشکی ایران؛ جنگ‌افزارها و رهگیری