اتمام عملیات 15 کیلومتر تعویض پوشش خط لوله انتقال نفت شهر - کرمانشاه


اتمام عملیات 15 کیلومتر تعویض پوشش خط لوله انتقال نفت شهر - کرمانشاه

رئیس مهندسی خوردگی منطقه غرب گفت: پروژه تعویض پوشش 15 کیلومتر از خط لوله 8 اینچ نفت شهر- کرمانشاه به منظور افزایش ایمن سازی خط و پایداری عملیات انتقال مواد نفتی در دستور کار قرار گرفت که این اقدام با توجه به قدمت بالای عمر پوشش لوله این خط در دو فاز، از کیلومترهای 90 تا 100 و 218 تا 223 اجرایی شد.

اتمام عملیات 15 کیلومتر تعویض پوشش خط لوله انتقال نفت شهر - کرمانشاه
به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه غرب؛ رحمان رضایی با اشاره به انجام پروژه پیگرانی هوشمند در طول مسیر خط لوله یاد شده که در اسفند ماه سال گذشته انجام شد، خاطر نشان کرد: فاز اول این پروژه با اعلام نتایج اولیه پیگرانی هوشمند و تعیین میزان رشد خوردگی با اولویت ترمیم نقاط با خوردگی بالا آغاز شد که علاوه بر تعویض پوشش 15 کیلومتر از مسیر 236 کیلومتری این خط لوله، نقاط خوردگی حاد نیز ترمیم و تعمیر شد.
وی افزود: فاز اول پروژه به طول 10 کیلومتر در مدت زمان 9 ماه انجام شد که در زمان اجرای آن، نقاط خوردگی با همکاری واحدهای نگهداری و تعمیرات خط، ترابری، بازرسی فنی، عملیات و HSE ترمیم و تعمیر شد.
رضایی نقاط خوردگی ترمیم شده در فاز اول اجرای تعویض پوشش را 8 نقطه اعلام کرد و تاکید کرد: این نقاط از خوردگی هایی با عمق 20 تا 28 درصد بودند که بر اساس اولویت نسبت به ترمیم آن ها اقدامات شد.
وی عبور لوله در مسیرهای کوهستانی و صعب العبور و همچنین زمین های زراعی و کشاورزی را از مشکلات موجود در اجرای پروژه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تمام نقاط خوردگی اعلام شده در این محدوده از مسیر، ترمیم شده و تعویض پوشش بدون بروز هیچ گونه حادثه ای و با کیفیت بالا صورت گرفت.
وی تصریح کرد: فاز دوم پروژه نیز به طول 5 کیلومتر از کیلومتر 223 تا 218 در ابتدای شش ماهه دوم سال جاری آغاز شد که در این مقطع علاوه بر مشکلات یاد شده، به دلیل قرار گرفتن و نزدیکی به محدوده شهری، تعویض پوشش و همزمان با اجرای آن، ترمیم نقاط خوردگی با دقت و اهمیت بسیار بالایی انجام شد.
رضایی افزود: به دلیل قرار گرفتن و عبور مقطعی کابل های برق فشار قوی، عبور کابل فیبر نوری و همچنین تقاطع با احداث بزرگراه راه کربلا، ایمن سازی و پایداری عملیات انتقال در این محدوده با حساسیت و اهمیت بسیار بالاتری اجرایی گردید.
رئیس مهندسی خوردگی منطقه غرب اعلام کرد: عملیات تعویض پوشش در این مقطع در مدت سه ماه به اتمام رسید و در مدت انجام آن، 4 نقطه خوردگی از 27 تا 80 درصد تعمیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور