معاون وزیر نفت از طرح پتروشیمی لردگان بازدید کرد


معاون وزیر نفت از طرح پتروشیمی لردگان بازدید کرد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از طرح پتروشیمی لردگان بازدید کرد و گفت: این طرح در زمینه ایجاد اشتغال در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار شانا، بهزاد محمدی دیروز (سه‌شنبه، 2 بهمن‌ماه) در بازدید از طرح اوره و آمونیاک لردگان، روند پیشرفت این مجموعه را بسیار مطلوب دانست و اظهار کرد: در این منطقه کمتر توسعه‌یافته، وجود چنین نگینی برای مردم منطقه می‌تواند بسیار امیدبخش باشد.

وی به اشتغال روزانه بیش از 2300 نفر در پتروشیمی لردگان که بخش اعظم این نفرات را افراد بومی تشکیل می‌دهند، اشاره کرد و افزود: اشتغال‌زایی در این منطقه دورافتاده و کمتر توسعه یافته، جدا از بحث اقتصادی، از نظر فرهنگی و اخلاقی نیز جایگاه ویژه خود را دارد.

به گفته معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، از نکات شاخص طرح پتروشیمی لردگان این است که این پروژه در منطقه‌ای قرار گرفته که باید متکی به خود باشد. این پروژه یک بسته کامل از تامین همه زیرساخت‌ها، واحدهای فرآیندی و سرانجام انبارش و انتقال محصول با توجه به شرایط سخت منطقه به‌ویژه در فصل زمستان به مقاصد هدف است.

محمدی ادامه داد: امیدواریم گام‌های پایانی طرح اوره و آمونیاک لردگان با روند مطلوب کنونی و طبق برنامه برداشته شود.

وی به ثبت رکورد 18 میلیون نفرساعت کار بدون حادثه در طرح پتروشیمی لردگان اشاره و تصریح کرد: حفاظت از درخت‌های بلوط در شعاع 50 کیلومتری و در کنار انبوهی از سازه‌های فولادی و محیط صنعتی این مجتمع نیز نکته بسیار جذاب و پسندیده‌ای برای منطقه است. حفاظت از محیط زیست از شاخصه‌های پروژه‌داری در دنیاست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه انجام همزمان احداث ساختمان و راه‌اندازی واحد تولیدی نشانه حیات پروژه است، گفت: همزمانی این دو همچنین می‌تواند ظرفیت وقوع حادثه باشد، بنابراین باید به رعایت مسائل ایمنی در این طرح توجه ویژه داشت.

محمدی با تاکید بر مشخص بودن دایره مسئولیت افراد شاغل در طرح اوره و آمونیاک لردگان اظهار کرد: توصیه من این است که بسیار مراقب نحوه اجرای پروژه و رعایت مسائل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) در این پروژه باشید. اتفاق‌ها زمانی رخ می‌دهد که ما خیال‌مان بسیار راحت و آسوده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی هر نوع کمکی را برای حل مشکلات مالی پروژه انجام می‌دهد، افزود: امیدوارم سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

طرح اوره و آمونیاک لردگان با ظرفیت تولید یک میلیون و 755 هزار تن محصول از جمله طرح‌های فعال صنعت پتروشیمی واقع در استان چهارمحال‌بختیاری در منطقه فلارد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403