طرح توسعه دانشگاه تهران کیفیت محدوده را با خدشه مواجه می کند


طرح توسعه دانشگاه تهران کیفیت محدوده را با خدشه مواجه می کند

عبدالرضا گلپایگانی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درخصوص طرح توسعه دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران برای توسعه پیرامونی خود استدلال هایی...

عبدالرضا گلپایگانی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درخصوص طرح توسعه دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران برای توسعه پیرامونی خود استدلال هایی دارد که برخی کارشناسان مسائل شهری و اجتماعی مرتبط با شهر با رویکرد دانشگاه موافق نیستند.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران تابع مصوبات شورای عالی است بیان کرد: زمان زیادی از این موضوع گذشته و حدود 50 درصد املاک واقع در این طرح نیز تملک شده است؛ اما از آنجا که به نتیجه رسیدن نهایی و تملک همه املاک و ساخت و سازهای پس از آن نیز به زمان طولانی نیاز دارد فکر می کنم این مساله کیفیت محدوده مرکزی شهر تهران و فضای پیرامونی دانشگاه تهران را با خدشه مواجه خواهد کرد.
به گزارش ایرنا زمان مطرح شدن طرح توسعه دانشگاه تهران به دهه 70 خورشیدی بر می گردد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اظهارداشت: ما در شهرداری تهران باید مجموعه ای را مدیریت کنیم که بازیگران متفاوت، حتی باوجود تعارض منافع در آن حضور دارند.
وی با بیان اینکه این بازیگران نظرات مختلفی دارند خاطرنشان کرد: این نظرات مختلف باید به مراجع قانونی ارجاع و درباره آنها تصمیم گیری شود.
به گفته گلپایگانی قرار بود شورای عالی شهرسازی و معماری راجع به موضوع طرح توسعه دانشگاه تهران تصمیم بگیرد که جلسه این شورا به دلایلی به تعویق افتاد.
وی در عین حال تصریح کرد: البته نگرانی ها و اهداف دانشگاه برای توسعه شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن فضا برای فعالیت های مرتبط با دانش و دانشگاه نیز مقدس است که باید به آنها توجه شود اما باید بهترین راه حل را در این زمینه پیدا کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اظهارداشت: باید در این باره در جلساتی با حضور صاحبنظران، مردم و نمایندگان طبقه ای که مدعی مسائل اجتماعی هستند گفت و گو کرد و و امیدوارم تصمیم درستی برای این محدوده در شورای عالی شهرسازی و معماری گرفته شود.
طرح توسعه دانشگاه تهران از سال 1375 به‌منظور یکپارچه‌سازی و گسترش محیط دانشگاه تهران در محدوده خیابان کارگر تا وصال شیرازی و بلوار کشاورز تا خیابان انقلاب مطرح شده که طی سال های اخیر با اعتراض برخی از جمله تعدادی از ساکنان و کارشناسان شهرسازی و نیز فعالان دانشجویی همراه شده است.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟