آموزش موسیقی / نت آهنگ تولدت مبارک


نت آهنگ تولدت مبارک برای همه سازها‌ی ایرانی و غربی موجود است. این آهنگ مشهور را انوشیروان روحانی آهنگسازی کرده و پرویز خطیبی شعر آن را سروده است. آهنگ تولدت مبارک یکی از قطعات شش هشت و پر طرفدار در موسیقی است که هر نوازنده باید بتواند آن را بنوازد. اگر به دنبال نت آهنگ تولدت مبارک هستید، با ما همراه شوید. نت آهنگ تولدت مبارک در ادامه نت این...

نت آهنگ تولدت مبارک برای همه سازها‌ی ایرانی و غربی موجود است. این آهنگ مشهور را انوشیروان روحانی آهنگسازی کرده و پرویز خطیبی شعر آن را سروده است.


آهنگ تولدت مبارک یکی از قطعات شش هشت و پر طرفدار در موسیقی است که هر نوازنده باید بتواند آن را بنوازد. اگر به دنبال نت آهنگ تولدت مبارک هستید، با ما همراه شوید.

نت آهنگ تولدت مبارک

در ادامه نت این قطعه همراه با متن ترانه را خواهید دید.

متن ترانه تولدت مبارک

تولد، تولد
تولدت مبارک
مبارک مبارک
تولدت مبارک
لبت شاد و دلت خوش چو گل پرخنده باشی
بیا شمعا رو فوت کن که صد سال زنده باشی

(مبارک مبارک تولدت مبارک) ۳

نت آهنگ تولدت مبارک برای گیتار

آموزش موسیقی / نت آهنگ تولدت مبارک

آموزش موسیقی / نت آهنگ تولدت مبارک

آموزش موسیقی / نت آهنگ تولدت مبارک

دیگر نت های آهنگ تولدت مبارک

آموزش موسیقی / نت آهنگ تولدت مبارک

آموزش موسیقی / نت آهنگ تولدت مبارک

تاریخچه‌ای از آهنگ تولدت مبارک

بد نیست بدانید که آهنگ معروف تولدت مبارک اولین بار در سال ۱۳۴۹ به سفارش تولیدکنندگان پیکان با شعری از پرویز خطیبی و آهنگ انوشیروان روحانی ساخته شده است. شرکت ایران ناسیونال به مناسبت چهارمین سال شروع خودرو پیکان تصمیم گرفت که یک فیلم مستند تبلیغاتی تولید کند. به همین منظور فردی به نام فرهاد هرمزی که مسئولیت تبلیغات ایران ناسیونال را بر عهده داشت، با کامران شیردل، کارگردان و مستندساز، تماس گرفت و از او خواست که این فیلم را تهیه کند. فرهاد هرمزی در همان زمان از انوشیروان روحانی خواست که آهنگی به این مناسبت بسازد و به ایشان گفت که مبلغ پنجاه هزار تومان بودجه برای این کار اختصاص داده شده است، این در حالی بود که قیمت پیکان نو در آن سال‌ها حدود هجده هزار تومان بود.
انوشیروان روحانی در مصاحبه‌ای گفت: از این فرصت استفاده کرد تا به آرزوی دیرینه خود برای ساخت یک ترانه ملی تولد جامه عمل بپوشاند.
او از دو ترانه سرا معروف پرویز خطیبی و نوذر پرنگ خواست که شعری برای این قطعه بسرایند. ترانه سفارشی بعد از دو روز تحویل داده شد و روی آهنگ گذاشته شد. بیت اول ترانه یعنی “لبت شاد و دلت خوش، چو گل پرخنده باشی” توسط پرویز خطیبی و بیت “بیا شمع‌ها را فوت کن، که صد سال زنده باشی” توسط نوذر پرنگ سروده شد. آهنگ ساخته شد و به قدری محبوب شد که هنوز هم پس از گذشت سال‌ها در مراسم‌های تولد زیبایی جشن را دوچندان می‌کند. برخی معتقدند که انوشیروان روحانی این آهنگ را با الهام از رقص مکزیکی لاکوکاراچا ساخته است.

قسمتی از مستند تبلیغاتی پیکان را می‌توانید در کلیپ زیر مشاهده کنید.

منبع

آموزش موسیقی / نت آهنگ تولدت مبارک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس