ساخت سدهای مختلف؛ عامل از بین رفتن تالاب جازموریان


ساخت سدهای مختلف؛ عامل از بین رفتن تالاب جازموریان

‌فرماندار دلگان گفت: تالاب جازموریان که قبلا در حیات اجتماعی مردم جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان نقش اساسی داشت‌، امروز به یک تهدید تبدیل شده است‌.

‌به گزارش ایسنا- ‌مجتبی شجاعی در نخستین شورای اداری مشترک شهرستان‌های دلگان و فنوج افزود: ساخت سدهای فراوان دراستان کرمان، حفر چاه‌های غیرمجاز و کمبود نزولات جوی در منطقه از مهمترین عوامل خشکی این تالاب است‌.

وی با اشاره به تهیه و تنظیم سند احیای تالاب جازموریان، برنامه‌ریزی و کمک فرمانداری فنوج را نیز در این زمینه خواستار شد‌.

فرماندار فنوج هم گفت: موضوع آب یکی از موضوعات مهم منطقه است و در مرحله اول باید همه مسئولان مدیریت آب را در دستور کار خود قرار دهند‌.

مشتاق احمد ریگی افزود: بخشی از بحران آب متاثر از خشکسالی و بخش دیگر آن مدیریت نادرست آب و وجود چاه‌های غیرمجاز است که تعداد زیادی از آن در حوزه تالاب جازموریان و شهرستان دلگان است‌.

وی همچنین با توجه به ظرفیت‌های صنایع و معادن در دو شهرستان فنوج و دلگان، بر استفاده صحیح از آن تاکید کرد و نگاه ویژه مسئولان استانی را برای جذب سرمایه‌گذاران در این دو شهرستان خواستار شد‌.

میربلوچزهی مدیرکل ارتباطات زیر ساخت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تا پایان شهریور سال آینده، 170 روستای بالای 200 خانوار منطقه که خطوط همراه اول آن 2‌G شده است، به 4‌G ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد