کارگردان نمایش‌های موهن از شهدا چه می‌خواهد؟


کارگردان نمایش‌های موهن از شهدا چه می‌خواهد؟

کارگردانی که سابقه نگارش نمایشنامه علیه شهدای کربلا و اجرای نمایشی در ستایش از حامیان منافقین دارد، تولید یک تئاتر درباره شهید علی خوش‌لفظ را برعهده گرفت!

به گزارش مشرق، درحالی که تنها چند روز از بازداشت محمد رحمانیان، به خاطر حواشی اجرای نمایش اخیر وی نگذشته بود، خبر آمد که وی تصمیم به اجرای نمایشی درباره شهید علی خوش‌لفظ دارد.

شهید خوش‌لفظ، یکی از اسوه‌های دفاع مقدس است که بیشتر به واسطه کتاب «وقتی مهتاب گم شد» شناخته می‌شود. کتابی به قلم حمید حسام که از زبان خود شهید خوش‌لفظ، به خاطرات وی از جبهه و دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

این درحالی است که احتمال دارد، علی خوش‌لفظ در نمایشی که رحمانیان از وی خواهد ساخت، دوباره شهید شود. چرا که محمد رحمانیان عضو طیفی از اهالی تئاتر است که نشان داده‌اند نوع نگاهشان به دفاع مقدس، بی‌هویت، دور از حقیقت و مشابه همان نگاهی است که به سایر جنگ‌ها دارند. همچنان که قبلاً نیز در نمایش‌هایی که توسط همفکران وی در تئاتر درباره جنگ تحمیلی و رزمندگان و شهدا اجرا شده بود، واقعیات دچار تحریف شده بودند.


گفتنی است، آخرین باری که محمد رحمانیان سراغ موضوعی ارزشی آمد، نتیجه کارش نمایشنامه «روز حسین» بود که به خاطر شدت اهانت و تمسخر مقدسات، موجب لغو امتیاز ناشر این نمایشنامه شد! همچنین وی چند روز قبل به خاطر حاشیه‌های مربوط به یکی از نمایش‌هایش بازداشت شده بود. نمایشی که در آن، چهره‌ای خشن از انقلاب اسلامی ترسیم کرده و به تطهیر و ستایش از عناصر حامی سازمان منافقین پرداخته بود. با این سابقه، جای شگفتی است که چرا مجوز اجرای نمایش درباره شهید علی خوش‌لفظ به محمد رحمانیان داده شده است!

منبع: کیهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها