مقامات افغان: قربانیان حمله طالبان اعضای سرویس اطلاعاتی بودند


مقامات افغان اعلام کردند قربانیان حمله طالبان اعضای سرویس اطلاعاتی افغانستان بوده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسوشیتدپرس، مقامات افغان روز سه شنبه تأیید کردند که قربانیان حمله طالبان به یک پایگاه نظامی در نزدیکی کابل اعضای سرویس اطلاعاتی افغانستان بوده اند.

مقامات محلی گفتند دست کم 45 نفر در حمله انتحاری طالبان به یک پایگاه نظامی در استان شرقی میدان وردک در روز دوشنبه کشته و 70 تن هم زخمی شدند. یک مقام امنیتی افغان که خواست نامش فاش نشود گفت: او شخصاً 75 جسد را در پایگاه شمرده است.
طالبان در یک بیانیه مطبوعاتی مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند و بعداً در بیانیه دیگری گفتند، روز دوشنبه با نمایندگان آمریکا دیدار کرده و در مورد پایان دادن به تهاجم افغانستان صحبت کرده اند. این گفتگوها روز سه شنبه هم ادامه یافت. این دیدار در قطر برگزار می شود، جایی که دفتر سیاسی طالبان قرار دارد.
میرزا محمد یارمند، معاون سابق وزیر کشور و تحلیلگر نظامی گفت معلوم نیست طالبان چه می خواهند و اگر کسی بخواهد بخشی از دولت باشد، نباید آدم بکشد. وی افزود: اگر گفتگوهای صلح در کار باشد و اگر آمریکا با طالبان مذاکره می کند، شرط اصلی باید آتش بس باشد.
هفته گذشته طالبان تهدید کرد از گفتگوها خارج می شود، آنها واشنگتن را به افزایش خواسته ها متهم کرد. آمریکا از شورشیان طالبان درخواست کرده است به طور مستقیم با دولت کابل گفتگو کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول