دوکاتی موتور‌ سیکلت برقی تولید می‌کند


تولید موتور‌سیکلت‌های تمام الکتریکی توسط شرکت ایتالیایی دوکاتی کلید می‌خورد.

دوکاتی موتور‌ سیکلت برقی تولید می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دوکاتی یک شرکت موتور‌سیکلت‌سازی ایتالیایی است که به ساخت موتور‌سیکلت‌های فوق سریع و گران‌قیمت شهرت دارد. حال به تازگی این شرکت از برنامه خود برای تولید موتور‌سیکلت‌های تمام برقی خبر داده است. کلادیو دومنیکالی رئیس این شرکت در جریان همایش «آینده برقی است» که در اسپانیا برگزار شد، گفت که این شرکت از شروع تولید انبوه موتور‌سیکلت‌های برقی زیاد دور نیست. البته پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ نیز مدیران این شرکت از برنامه دوکاتی برای ورود به عرصه تولید دوچرخه‌های برقی فوق سریع خبر داده بودند ولی حال این موضوع به طور رسمی تأیید شده است.

البته دومنیکالی از جزئیات این پروژه اطلاعات زیادی نداده اما به نظر می‌رسد که تولید موتور‌سیکلت‌های برقی دلیل بر عدم تولید موتور‌سیکلت‌های کلاسیک فوق‌سریع این شرکت نیست. با این وجود بر‌ اساس انتشار محافظه‌کارانه اطلاعات توسط مدیران این شرکت به نظر می‌رسد که نهایی شدن این پروژه به حوالی سال ۲۰۲۱ برسد. البته دوکاتی اندکی دیر به فکر تولید موتور‌سیکلت‌های برقی افتاده و هم‌اکنون شماری از شرکت‌های رقیب، چنین محصولاتی را در سبد خود جای داده‌اند.

این در‌ حالی است که حتی شرکت‌های سنتی‌تر مانند هارلی‌دیویدسون نیز در امر تولید موتور‌سیکلت‌های برقی از دوکاتی پیشی گرفته‌اند. دوکاتی در این‌ باره گفته که ایده تولید موتور‌سیکلت‌های برقی به گذشته‌های دور‌تر و در زمان ارائه کانسپت Zero باز‌می‌گردد و این شرکت از آن زمان به دنبال عملی کردن این ایده بود.

حال سؤال اینجاست که تولید موتور‌سیکلت برقی تحت برند دوکاتی قرار است به یک مدل خاص محدود شود یا اینکه باید برای شماری از محصولات برقی متنوع از این شرکت ایتالیایی باسابقه آماده باشیم. شرکت دوکاتی سال ۱۹۲۶ توسط برادران دوکاتی تاسیس شد، این شرکت هم‌اکنون تحت مالکیت خودروسازی آئودی بوده و همچون لامبورگینی، زیر‌مجموعه‌ای از گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‎‎رود. قیمت محصولات تولید انبوه دوکاتی هم‌اکنون از ۱۸ هزار دلار آغاز می‌شود و در نسخه خاص Desmosedici D16RR NCR M16 به ۲۳۲ هزار دلار نیز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اولین موتورسیکلت ساخته شده با فناوری سه‌بعدی در جهان +فیلم

انتهای پیام/

تولید موتور‌سیکلت برقی توسط دوکاتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !