ایران؛ سیزدهم قدرت نظامی جهان


ایران؛ سیزدهم قدرت نظامی جهان

وبسایت گلوبال فایرپاور در تازه‌ترین رده‌بندی خود ایران را از نظر توان نظامی در جایگاه سیزدهم در جهان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به اذعان دشمنان ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.

در همین رابطه، وبسایت تخصصی آمریکایی گلوبال فایرپاور که قدرت نظامی و توان ارتش کشور‌ها را رتبه‌بندی می‌کند در تازه‌ترین رده‌بندی خود ایران را در جایگاه سیزدهم جهان قرار داده است.

براساس ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان از روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، طبق اعلام سایت گلوبال فایرپاور، در این رتبه‌بندی تنها توانمندی‌های متعارف نظامی و ۵۵ ملاک دیگر اعم از بُرد سلاح‌های موجود در زرادخانه‌ها، شمار نیروی انسانی در دسترس، توانمندی‌های صنایع دفاعی، منابع طبیعی، وسعت جغرافیایی و قدرت اقتصادی لحاظ شده‌اند.

به گزارش شبستان، هفته گذشته نیز وزارت دفاع آمریکا ایران را قدرت اول نظامی منطقه معرفی کرد.

در همین رابطه باشگاه خبرنگاران جوان در همان زمان ترجمه ای از یک خبر ارایه کرد که بر طبق آن، در سند «بازنگری دفاع موشکی ۲۰۱۹» که مربوط به ارزیابی‌های پنتاگون از وضعیت دفاع موشکی این کشور است، منحصرا بر مقابله با «تهدیدهای» ایران و کره شمالی تمرکز شده بود.

پنتاگون در این سند همچنین به ارزیابی زرادخانه موشکی‌ ایران پرداخته و می‌نویسد: ایران صاحب بزرگترین نیروی موشکی در خاورمیانه است و به توسعه فناوری‌های قابل کاربست در موشک‌های قاره‌پیما با قابلیت تهدید ایالات متحده ادامه می‌دهد. تمایل ایران برای داشتن موازنه راهبردی در برابر ایالات متحده می‌تواند این کشور را به سمت تصاحب موشک‌های قاره‌پیما سوق دهد و پیشرفت هایش در برنامه فضایی می‌تواند مسیر دستیابی به موشک‌های قاره‌پیما را کوتاه کند.

در ادامه این سند آمده است: ایران استفاده از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد خود به عنوان ضدکشتی را مورد آزمایش قرار داده که این می‌تواند تهدیدی علیه شناور‌های نیروی دریایی آمریکا و متحدان این کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز باشد. این کشور همچنین از یک موشک کروز با برد ادعایی ۲۰۰۰ کیلومتر برای حمله به اهداف زمینی رونمایی کرده است.

یادآور می شود، مقامات کشورمان همواره تاکید داشته اند که تا جایی که امکان داشته باشد بر توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران خواهند افزود. علت این اقدام نیز در کمین بودن دشمنان ایران قید شده است.

در همین خصوص، «سردار حسین سلامی» جانشین فرمانده کل‌سپاه اخیرا با بیان این که دشمنان ما را تهدید می کنند و در همان حال از ما می خواهند که از قدرت دفاعی خود بکاهیم که این منطقی نیست، تاکید کرد: ما اگر تهدید شویم قدرت خواهیم ساخت و این دیوانگی است که وقتی همواره تهدید می شویم، خود را خلع سلاح کنیم و در اختیار دشمن قرار دهیم.

وی برنامه آینده سپاه را عدم توقف در توسعه قدرت دفاعی دانست و افزود: در حوزه دستاوردها، فناوری ها، تاکتیک ها و تکنیک ها در حال تلاش برای پیشرفت هر چه بیشتر هستیم و برنامه همیشگی ما پیشرفت در امتداد این موارد خواهد بود./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی