بررسی درآمدهای سازمان دانش آموزی/ تعیین تکلیف دانشگاه های فنی حرفه ای و پیام نور


فلاحتی گفت: وزرای آموزش و پرورش و علوم امروز برای ارائه گزارشات درباره بررسی درآمدهای سازمان دانش‌آموزی و تعیین و تکلیف دانشگاه پیام نور در کمیسیون حاضر شدند.

بررسی درآمدهای سازمان دانش آموزی/ تعیین تکلیف دانشگاه های فنی حرفه ای و پیام نورفرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزرای آموزش و پرورش و علوم اظهار کرد در این جلسه برخی از نمایندگان سوالاتی را از دو وزیر مدعو داشتند که با توجه به قانون این سوالات از دو وزیر به تفکیک پرسیده شد.

وی با اشاره به سوالات نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توجه به حقوق و مزایای فرهنگیان که به شدت نسبت به سایر کارمندان تفاوت دارد، مدارس تخریبی ، کلاس های کانکسی و مراکز آموزشی مناطق زلزله زده کرمانشاه از جمله مهمترین مواردی بودند که از وزیر آموزش و پرورش پرسیده شد.

فلاحتی بیان کرد: درباره رسیدگی به وضعیت حقوق و مزایای فرهنگیان با توجه به اینکه لایحه جامع خدمات کشوری در کمیسیون مجلس در حال بررسی است وزیر آموزش و پرورش چندان دخل و تصرفی در این موضوع ندارد و باید در این مورد به وزارتخانه کمک کرد تا شرایط بهتر پیش رود.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد با توجه به پاسخ هایی که وزیر آموزش و پرورش درباره سوالات نمایندگان مجلس دادنمایندگان سوال کننده قانع شدند اما قرار بر این شد تا بعد در موضوع مدارس کرمانشاه در اسرع وقت جلسه ای در آموزش و پرورش برای ساماندهی این موضوع تشکیل شود همچنین رئیس سازمان نوسازی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد.

فلاحتی با اشاره به اینکه درآمدزایی سازمان دانش آموزی هم مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفته است گفت: قرار بر این شد تا وزیر آموزش و پرورش درباره این موضوع بررسی های لازم را داشته باشد و بر همین اساس به وزیر آموزش و پرورش دو هفته مهلت داده شد تا درباره سوالات نمایندگان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس از وزیر علوم هم حل موضوع دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه پیام نور سوالاتی داشتند که درباره دانشگاه پیام نور و بیشترین مشکل در خصوص این وضعیت شغلی اساتید این دانشگاه و پیمانی شدن آنها همچنین منطقه ای شدن دانشگاه های پیام نور بود علاوه بر آن مشکل اصلی در دانشگاه های فنی و حرفه ای کم توجهی به این دانشگاه‌ها در شهرستانهای کوچک است.

فلاحتی با اشاره به اینکه در سوالات توجه نکردن به امکانات و تجهیزات دانشگاه های فنی و حرفه ای جز محورهای مهم اصول می‌شد گفت: با توجه به این شرایط قرار بر این شد تا وزیر علوم برای این موضوع بررسی های لازم را انجام دهد و برای رشته های پرطرفدار تغییر و تحولاتی داشته باشید که بر اساس این صحبت نمایندگان مجلس از سوال خود قانع شدند اما کم توجهی به دانشگاه‌های همچنان مورد بحث است و قرار بر این شد تا غلامی وزیر علوم هم در مهلت دوهفته یی به وضعیت دانشگاه ها رسیدگی داشته باشد.

انتهای پیام/

جزئیات جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !