رزمایش نظامی آمریکا و انگلیس در دریای چین


رزمایش نظامی آمریکا و انگلیس در دریای چین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آمریکا و انگلیس هفته گذشته، پس از نُه سال رزمایش مشترک شش‌روزه‌ای را در دریای جنوبی چین برگزار کرده‌اند. این رزمایش از یازدهم ژانویه تا چهارشنبه، شانزدهم ژانویه، ادامه داشته است.

به گزارش تلگراف، در این رزمایش، ناوشکن کلاس «آرلی برک» (Arleigh-Burke) نیروی دریایی آمریکا مجهز به موشک‌های هدایت شونده، کشتی «یواس‌اس مک‌کامبل» (USS McCampbell) این کشور و کشتی نظامی «اچ‌ام‌اس آرگیل نوع ۲۳» متعلق به نیروی دریایی پادشاهی انگلیس شرکت داده شده بودند.

دو ناو جنگی یواس‌اس مک‌کامبل و اچ‌ام‌اس آرگیل پس از انجام این رزمایش در منطقه هند-آرام (هند-آرام غربی) مستقر شدند.

تحریکات نظامی آمریکا در آب‌های مورد مناقشه در شرق آسیا در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌های تجاری و سیاسی میان واشنگتن و پکن پس از راهیابی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید، به شدت افزایش یافته؛ به طوری که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال درگیری نظامی میان دو کشور در این منطقه تقویت شده است.

پکن می‌گوید مالکیت بخش اعظم دریای جنوبی چین به این کشور تعلق دارد؛ اما دیگر کشورهای منطقه ازجمله ویتنام، مالزی، فیلیپین، برونئی و تایوان نیز هر یک ادعای مالکیت بخشی از این دریا را دارند. مداخله‌ها و تحرکات نظامی آمریکا در این بخش از آسیای شرقی و نقض مکرر حریم آب‌های سرزمینی چین نیز بر شدت این تنش‌ها افزوده و احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار را به وجود آورده است. به طوری که بن هاجز (Ben Hodges)، از فرماندهان سابق آمریکا در اروپا، چند ماه پیش پیش‌بینی کرد آمریکا احتمالا در پانزده سال آینده با چین وارد جنگ خواهد شد.

بنا بر ادعای این فرمانده آمریکایی، تداوم تنش‌ها میان آمریکا و چین در دریای جنوبی چین، ادامه سرقت فناوری‌های آمریکایی توسط چین و تلاش‌های مداوم چین برای به دست گرفتن کنترل زیرساخت‌ها در سراسر جهان از طریق تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای از جمله نشانه‌های جنگ قریب الوقوع میان آمریکا با چین است.

49311

کد خبر 1224660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش