فراهم شدن زمینه مذاکره با شرکت‌های خارجی در جزیره کیش


فراهم شدن زمینه مذاکره با شرکت‌های خارجی در جزیره کیش

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از فراهم شدن زمینه مذاکره با شرکت‌های خارجی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین مظفری در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش که غروب امروز (دوشنبه) افتتاح شد، با اشاره به شرایط فعلی کشور و چالش‌هایی که صنعت نفت با آن مواجه است، اظهار کرد: در این شرایط 140 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که شرکت‌های قوی و توانمندی هستند.

وی با بیان اینکه در کیش این پتانسیل وجود دارد که شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی تعامل و همکاری مشترک داشته باشند، افزود: این تعامل می‌تواند مقدمه‌ای برای عملیاتی کردن پروژه‌ها باشد.

مظفری با اشاره به فعالیت بورس انرژی گفت: بورس انرژی می‌تواند فرصتی را فراهم کند تا شرکت‌های بزرگ نفتی سهام خود را در بورس بین‌الملل عرضه کنند. این اتفاق می‌تواند تحول خوبی را در این حوزه ایجاد کند و این بورس ان‌شاءالله در کیش راه‌اندازی خواهد شد. امیدوارم کیش به عنوان منطقه آزاد بتواند این بستر را فراهم کند زیرا زیرساخت‌ها به اندازه کافی در این منطقه مهیا است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: شرکت‌های بسیاری هم در این منطقه حضور دارند که می‌توان امیدوار بود تعداد آنها افزایش یابد.

حمایت منطقه آزاد کیش از شرکت‌های دانش‌بنیان

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست‌جمهوری در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بستر خوبی برای این شرکت‌ها نه‌تنها در منطقه آزاد بلکه در کل کشور وجود دارد و معاونت علمی ریاست‌جمهوری از این شرکت‌ها به اندازه کافی حمایت می‌کند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: برای شرکت‌هایی که کار خود را آغاز کرده‌اند ساختمان مناسبی را در بهترین منطقه کیش پیش‌بینی کرده‌ایم که این شرکت‌ها کار خود را شروع کنند.

امکان حضور شرکت‌های خارجی در کیش

وی در ادامه با اشاره حضور شرکت‌های خارجی در کیش گفت: ما از حضور شرکت‌های خارجی در کیش استقبال می‌کنیم و این امکان را برای آنها فراهم کرده‌ایم. بسیاری از شرکت‌های دولتی که مذاکراتی با شرکای خارجی خود دارند قرار ملاقات را در خارج از کشور مانند استانبول می‌گذاشتند. در همین راستا در جلسه‌ای که هفته گذشته داشتیم تقریبا این هماهنگی انجام شد که در بخشنامه‌ای به شرکت‌های دولتی اعلام شود که کانون بسیاری از این گفت‌وگوها در کیش باشد.

مظفری ادامه داد: تردد به کیش آسان و امکانات در آن فراهم است. تاکنون در این مورد غفلت شده و امیدواریم از این به بعد کیش به عنوان کانون این مذاکرات تعیین شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه همه ما می‌خواهیم به اقتصاد جهانی وصل شویم، گفت: مناطق آزاد و به‌ویژه جزیره کیش با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند به عنوان حلقه این اتصال باشد.

وی در مورد آخرین سفر رئیس‌جمهور به جزیره کیش گفت: به ما دستور داده شده سالن اجلاسی را در کیش در حد سالن اجلاس سران تهران برای مذاکرات مقامات عالی‌رتبه کشورها فراهم کنیم و امیدوارم که برای دو سال و نیم آینده بتوانیم این امکان را تدارک ببینیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد