چرا ارز دولتی به تولیدکنندگان داروهای دامی نمی‌رسد؟


چرا ارز دولتی به تولیدکنندگان داروهای دامی نمی‌رسد؟

معاون سلامت دامپزشکی البرز عنوان کرد: هم برای واردات و هم برای خرید مواد اولیه جهت تولید به ارز نیاز است، به همین دلیل باید ساز و کار مناسبی برای تخصیص ارز دولتی به این داروها فراهم شود.

حسین طرق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هر چند کنترل قیمت دارو در تخصص نیروهای دامپزشکی نیست ولی به حکم ضرورت به این سازمان واگذار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین دارو نقش بسزایی در حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع بیماری در میان جمعیت دام و طیور کشور دارد، باید شرایط توزیع این داروها با قیمت مناسب در تمام مناطق استان فراهم شود. در حال حاضر بخشی از داروهای دامی مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان و بخش دیگر نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

طرق بر لزوم رصد و پایش قیمت دارو برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت تا رسیدن به دست مصرف کنندگان تاکید کرد و گفت: اقدامات کنترلی در سطح استان توسط کارشناسان ادارات دامپزشکی درحال اجراست تا داروها با قیمت منطقی و متعادل به دست مصرف کنندگان برسد.

معاون سلامت دامپزشکی البرز گفت: برای رصد قیمت داروهای توزیع شده در بازار، اکیپ‌های مشترکی تشکیل شده که قیمت داروها را از مراکز پخش تا داروخانه ها کنترل می‌کنند. در صورت مشاهده گرانفروشی یا تخلف در روند توزیع داروها، متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز