مرگ خاموش آوارگان در دریای مدیترانه


مرگ خاموش آوارگان در دریای مدیترانه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://www.iribnews.ir)...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از رم، درحالی که هر روز دریای مدیترانه آوارگان دیگری را در کام خود فرو می برد دولت های اروپایی همچنان در قبال هزاران قربانی در مدیترانه بی تفاوت هستند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد در سه هفته نخست سال جاری میلادی نزدیک به 200 آواره فراری از جنگ و خشونت در تلاش برای رساندن خود به اروپا و به ویژه ایتالیا در آب های مدیترانه جان خود را از دست داده اند. متئو سالوینی، وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا که بیانیه های مهم وزارت کشور را با تلفن همراه خود و از طریق شبکه های اجتماعی انتشار می دهد، با وجود افزایش شمار قربانیان، بار دیگر بر بسته بودن بندرهای ایتالیا بر روی آوارگان تاکید کرد.
وی گفت: من به هیچ وجه اجازه نخواهم داد که بندرهای ایتالیا بر روی کشتی های نجات مهاجران باز شود. مسئولیت مرگ مهاجران در دریای مدیترانه بر عهده قاچاقچیان و سازمان های مردم نهاد است. ایتالیا قصد ندارد سیاست خود را در زمینه مهاجرت و عملکرد های امدادی در دریای مدیترانه در ارتباط با قایق هایی که مهاجران را از سواحل لیبی به سوی ایتالیا می آورند، تغییر دهد.
این درحالی است که شهردار پالرمو در جزیره سیسیل ایتالیا که یکی از بندرهای مهم در پذیرش آوارگان است، از سیاست های ضد مهاجرتی دولت ایتالیا و بی تحرکی و بی تفاوتی دیگر دولت های اروپایی در قبال مرگ آوارگان به شدت انتقاد کرد. لئولوکا اورلاندو، شهردار پالرمو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: به اعتقاد من خودخواهی دولت ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی در نپذیرفتن مهاجران و رها کردن آنها در قعر دریا، به عنوان یک فاجعه بزرگ در تاریخ ثبت خواهد شد. اروپا یک روز به جرم نسل کشی در آبهای مدیترانه محاکمه خواهد شد.
شهردار پالرمو همچنین گفت، سیاست های ضد مهاجرتی ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی در تضاد با حقوق بشر است.
بر اساس گزارش آژانس پناهجویان سازمان ملل در 5 سال گذشته بیش از 17 هزار اواره و مهاجر در راه رسیدن به سواحل اروپا جان خودشان را از دست دادند.
اظهارات:
1- متئو سالوینی، وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا
2- لئولوکا اورلاندو، شهردار پالرمو در جزیره سیسیل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)