جنبش ضد سرمایه داری و اوضاع نابسامان فرانسه علت لغو سفر مکرون به الجزایر


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=#bottom) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ به دنبال تداوم اعتراضات جنبش مردمی علیه نظام سرمایه داری در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ به دنبال تداوم اعتراضات جنبش مردمی علیه نظام سرمایه داری در فرانسه، سفیر این کشور در الجزایر خاطر نشان کرد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه سفر خود به چندین کشور خارجی از جمله الجزایر را لغو کرده است.
امانوئل مکرون در هفتم نوامبر سال دو هزار و هجده اعلام کرد در یک سفر رسمی و با هدف دیدار با عبدالعزیز بوتفلیقه همتای الجزایری اش در پایان سال راهی الجزایر خواهد شد. اما دریانکور driencourt سفیر فرانسه در الجزایر خاطر نشان کرد این سفر به دلیل رویدادهایی که فرانسه را از دو ماه پیش تحت تاثیر قرار داده، لغو شده است.

وی تاکید کرد "رئیس جمهوری فرانسه قصد داشت به الجزایر و چند کشور دیگر سفر کند که به دلیل رویدادهای متعددی ناگزیر شد سفر خود را لغو کند."
سفیر فرانسه در الجزایر همچنین خاطر نشان کرد ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه نیز سفر ماه دسامبر سال دو هزار و هجده خود به الجزایر را لغو کرد. به گفته وی "دولت در ماه دسامبر با امور ضروری و فوری روبرو بوده است."
امانوئل مکرون در هفتم دسامبر دو هزار و هجده در جریان افتتاح گروه کشاورزی - غذایی سوویتال Cevital در شارلُویل - مِزیر Charleville-Mézières از قصد خود برای سفر به الجزایر با هدف ملاقات با عبدالعزیز بوتفلیقه سخن به میان آورد. از شنبه هفدهم ماه نوامبر سال دو هزار و هجده جنبش اجتماعی ضد سرمایه داری در فرانسه، این کشور را به لرزه درآورده است. معترضان به سیاست های اقتصادی دولت دهمین شنبه اعتراض آمیز خود را نیز برگزار کردند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت کشور فرانسه، شنبه گذشته هشتاد و چهار هزار نفر در سراسر این کشور در تظاهرات دهمین شنبه اعتراض آمیز شرکت کردند.
رئیس جمهوری فرانسه سفر دوره ای خود به مناطق مختلف کشور را از پانزدهم ماه ژانویه آغاز کرد تا با هدف بحث درباره اوضاع کشور با صدها شهردار دیدار کند. این گفت و گوها تا پانزدهم ماه مارس ادامه خواهند داشت.
­اعتراضات در فرانسه از 17 نوامبر آغاز شد و از آغاز این اعتراضات، ده نفر کشته و هشتصد نفر زخمی و بیش از سه هزار نفر بازداشت شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت