بارداری بعد از حاملگی مولار، کی اقدام کنم؟


بارداری بعد از حاملگی مولار، کی اقدام کنم؟

در هفته 5 بارداری دکتر به من گفتن که قلب جنین تشکیل شده ولی ضربانش کند هست و دوهفته بعد که سونو دادم گفتن دیگه ضربان نداره.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: در هفته 5 بارداری دکتر به من گفتن که قلب جنین تشکیل شده ولی ضربانش کند هست و دوهفته بعد که سونو دادم گفتن دیگه ضربان نداره و در 7 هفتگی برای من کورتاژ انجام دادن. در آزمایشی که از جنین تخیله شده صورت گرفت نوشته شده بود "hydropic abortion, cannot exclude partial mole-see note." دکتر من گفتن که احتمالا بارداری مولار بوده وباید تا یکسال برای بارداری مجدد صبرکنم. آزمایش بتا هم دادم. 10 روز بعد از کورتاژ عددش 51 بود.حالا سوال من اینه که با توجه به شرایط گفته شده آیا واقعا بارداری پوچ بوده یا فقط یه احتماله؟؟و اینکه من میتونم زودتر از یک سال اقدام کنم یا خطر داره؟

پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز اگر کورتاژ داشته اید تنها راهی که بتوانید در مورد مولار بودن تصمیم گیری کنیم بررسی پاتولوژی نمونه ارسال شده از کورتاژ به آزمایشگاه است لذا در مورد مولار بودن احتمال مطرح نیست با بررسی پاتولوژی میتوان با قطعیت این موضوع را رد و یا تایید کرد. بهتر است اگر نمونه ی ارسال شده همچنان در آزمایشگاه موجود است لام یا بلوک پاتولوژی را از بیمارستان بگیرید و به آزمایشگاه دیگری برای تایید تشخیص بدهید. اگر مولار باشد باید یک سال صبر کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک