منبع سوری: پدافند هوایی ما 38 موشک اسرائیل را منهدم کرد


منبع سوری: پدافند هوایی ما 38 موشک اسرائیل را منهدم کرد

یک منبع نظامی بلندپایه سوری از انهدام 38 فروند موشک شلیک شده توسط ارتش صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع نظامی بلندپایه سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: سامانه های پدافند هوایی سوریه 38 فروند موشک اسرائیلی را در اطراف شهر دمشق و ریف آن و دو ریف القنطیره و السویداء منهدم کردند.

وی افزود: حمله موشکی در چهار دفعه پیاپی انجام شد. این شدیدترین تجاوزگری اسرائیل از ماه مه تا کنون بود و سامانه های پدافند هوایی ما توانمندی و کارایی خود را در مقابله با این تجاوزگری به اثبات رساندند.

این منبع گفت: ارتش سوریه که در روزهای اخیر تحرک های غیرعادی در جولان اشغالی سوریه را رصد کرده بود، سطح آمادگی یگان های دفاعی خود را بالا برد و بعد از اقدام ارتش اشغالگر اسرائیل در آوردن سامانه های موشکی زمین به زمین به مجاورت منطقه جولان، همه اقدامات احتیاطی لازم را برای مقابله با تجاوزگری گسترده احتمالی اسرائیل اتخاذ کرد.

وی افزود: از صبح زود، فرماندهان نظامی در جنوب سوریه به آگاهی یگان های خود رساندند که ارتش اسرائیل تجاوز گسترده ای به مواضع سوریه نظیر تجاوزگری ماه مه سال 2018 میلادی انجام خواهد شد لذا همه تدابیر دفاعی لازم برای خنثی سازی حمله انجام شد.

این منبع تصریح کرد: تجاوزگری صبح روز گذشته اسرائیل به جنوب دمشق برای فریب و سنجیدن وضعیت و مقدمه ای برای حمله اوایل امروز دوشنبه بود.

وی این حمله را شدیدترین حمله از ماه مه سال گذشته دانست که 55 دقیقه ادامه یافت و سامانه های پدافتند سوریه توانستند حدود 38 موشک از جمله موشک های زمین به زمین را منهدم کنند.

این منبع سوری گفت: یگان های سوریه مستقر در طول خط جبهه با دشمن اسرائیلی توانستند بیشترین موشک های زمین به زمین شلیک شده از تپه های ابوالندی، الفرس والعرام در جنولان اشغالی و موشک های دیگر هوا به زمین را منهدم کنند. شلیک این موشک ها با پرواز گسترده هواپیماهای جاسوسی و نظامی بر فراز جولان اشغالی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: یگان های دفاع هوایی سوریه با مقابله با بخش اعظم حملات موشکی توانمندی و کارایی بسیار بالای خود را نشان دادند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات