تلاش می برای اطمینان‌بخشی به نمایندگان انگلیس بر سر برگزیت


تلاش می برای اطمینان‌بخشی به نمایندگان انگلیس بر سر برگزیت

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس به نمایندگان مجلس این کشور اطمینان خاطر داد که با ایجاد اصلاحاتی در برنامه پیشنهادی‌اش برای خروج از اتحادیه اروپا، نگرانی‌های مخالفان را برطرف خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ترزا می روز دوشنبه به نمایندگان مجلس انگلیس قول داد تا در مورد مذاکرات بر سر آینده روابط میان لندن و اتحادیه اروپا انعطاف بیشتری نشان داده و نگرانی‌های نمایندگان مردم را در خصوص توافق برگزیت برطرف کند تا نظر مساعد آن‌ها جلب شده و طرح وی را به‌تصویب برسانند.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به سه تغییر در برنامه خروج از اتحادیه اروپا، تأکید کرد که انعطاف بیشتری از خود نشان خواهد داد، به درخواست مخالفان از حزب کارگر مبنی بر تضمین حقوق کارگران پس از خروج از اتحادیه اروپا توجه خواهد کرد، و نگرانی‌ها بابت متعهد شدن به عدم بازگشت به طرح مرزهای سخت در جزیره ایرلند را برطرف خواهد ساخت.

می تأکید کرد که به نظر مردم انگلیس که به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند به‌نحوی پایبند خواهد ماند که منافع تمامی بخش‌ها و تمامی شهروندان کشور تأمین شود.

در حالی که کمتر از سه ماه زمان تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس باقی مانده است، وضعیت توافق برگزیت بین لندن و بروکسل مشخص نیست و ترزا می نتوانسته است حمایت پارلمان را جلب کند.

نخست وزیر انگلیس رأی‌گیری درباره این توافق را که قرار بود در ماه دسامبر برگزار شود، به‌تأخیر انداخته است. ترزا می مطمئن بود که در صورت انجام این رأی‌گیری با یک شکست بزرگ روبه‌رو خواهد شد. وی قصد دارد ضمانت‌های بیشتری را از رهبران اروپایی اخذ کند تا رأی‌گیری با حمایت نمایندگان پارلمان روبه‌رو شود.

انتهای پیام/*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا