واکنش سرپرست وزارت بهداشت به موضوع فرار مالیاتی


واکنش سرپرست وزارت بهداشت به موضوع فرار مالیاتی

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هیچ حرکتی نباید موجب القای این نکته به جامعه شود که پزشکان ما از پرداخت مالیات قانونی فرار می‌کنند، گفت: موضوع فرار مالیاتی درباره پزشکان صحت ندارد.

خبرگزاری تسنیم: سعید نمکی امروز در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع روستایی بهداشت اجاکسر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در بحث فرار مالیاتی ممکن است در همه اقشار جامعه این موضوع وجود داشته باشد و این مسأله فقط محدود به پزشکان نیست.

وی افزود: پزشکان به روزتر از سایر اقشار، مالیات پرداخت می‌کنند و اگر قرار است در مورد فرار مالیاتی، پروژه‌ای داشته باشیم باید همه اقشار و حرفه‌ها را در برگیرد و هیچ حرکتی نباید موجب القای این نکته به جامعه شود که پزشکان ما خطاکار هستند و از پرداخت مالیات قانونی فرار می‌کنند.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: چنانچه بخواهیم جامعه پزشکی را در ازای خدمت، ادب کنیم صحصح نیست و به عنوان سرپرست وزارت بهداشت به این مسأله، معترض بوده و معتقدم نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نسبت به جامعه پزشکی، نگاه قدرشناسانه داشته باشند که قطعاً همینگونه است.

نمکی درباره اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: استان مازندران در اجرای این طرح و سیستم نظانم ارجاع در کشور پیشگام بوده و با توجه به بازدهی مثبت این طرح تا پایان دولت دوازدهم و پایان سال آینده در ۸۰ درصد کشور اجرایی می‌شود. پزشک خانواده ردیف مستقل بودجه‌ای دارد و ممکن است از این منابع در راستای پزشکی خانواده، استفاده صحیح و منطقی نشده باشد، پزشکی خانواده را به عنوان جزء جدایی‌ناپذیر و دروازه‌بان نظام سلامت است.

وی درباره توقف تولید داردو‌های داخلی در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هیچ کمبودی درباره دارو‌های مهم وجود ندارد و اگر موردی وجود دارد هم، باید حتماً به سازمان غذا و دارو اطلاع داده شود. شرکت‌های دارویی کشور بسیج شده‌اند تا دارو‌های مورد نیاز مردم را تأمین و تولید کنند و در این زمینه تا پایان سال آینده، هیچ نگرانی وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها