مصوبات جدید کمیسیون تلفیق بودجه 98


مصوبات جدید کمیسیون تلفیق بودجه 98

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98، مصوبات این کمیسیون را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، «محمدمهدی مفتح»، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98، امروز در جمع خبرنگاران مصوبات جدید کمیسیون تلفیق را تشریح کرد.

مفتح بیان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق ورود مواد اولیه، ماشین آلات، نهاده های کشاورزی، دارو، سموم و آفات نباتی بدون انتقال ارز در سال 98 مجاز شد.

وی گفت: طبق مصوبه دیگر مقرر شد درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه ای از محل آموزش فرهنگی و خدمات مشاوره، صدور، تعویض و تمدید گواهینامه مهارت به عنوان درآمد اختصاصی این سازمان محسوب شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: وزارت خانه های علوم و بهداشت مکلف شدند شرایط لازم را برای شرکت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در نمایشگاه های بین المللی برای عرضه توانمندی های آنها، ایجاد کنند.

وی افزود: دولت مکلف شد ظرف حداکثر یکماه نسبت به ساماندهی حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره موظف و غیرموظف شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی اقدام و آن را در سه سطح ابلاغ کند. طبیعتا این شرکت ها موظف اند حقوق ها را بر این مبنا تنظیم و پرداخت کنند. به نوشته برنا، نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مصوبه دیگر در رابطه با ایجاد ضمانت برای بازگشت ارز واحدهایی که مکلف به بازگرداندن ارز بعد از صادرات هستند، مقرر شد اگر آنها در موعد مقرر ارز را بر نگرداندند به ازای هر ماه تاخیر دو درصد به مبلغ اضافه شود و اگر اعاده ارز بیش از یکسال طول بکشد، مصداق خیانت در امانت تلقی می شود و مجازات متناسب انجام خواهد شد.

110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام