علائم بیماری عفونت های منتقل جنسی چیست؟


علائم بیماری عفونت های منتقل جنسی چیست؟

دکتر مجتبی عاملی متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری با هشدار در خصوص بیماری عفونت های منتقل جنسی گفت: بالا رفتن سن ازدواج در جوانان و بحث مسائل فرهنگی که وجود دارد باعث شده که بیماری عفونت های منتقل جنسی نسبت به سالیان گذشته زیادتر بشود.

علائم بیماری عفونت های منتقل جنسی چیست؟

صدای ایران- دکتر مجتبی عاملی متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری با هشدار در خصوص بیماری عفونت های منتقل جنسی گفت: بالا رفتن سن ازدواج در جوانان و بحث مسائل فرهنگی که وجود دارد باعث شده که بیماری عفونت های منتقل جنسی نسبت به سالیان گذشته زیادتر بشود.

دکتر عاملی در گفت و گو با خبرنگار سرویس صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران گفت: متاسفانه در جامعه امروزی ما بیماری عفونت های منتقل جنسی شیوع نسبتا زیادی پیدا کرده است. بالا رفتن سن ازدواج در جوانان و بحث مسائل فرهنگی که وجود دارد باعث شده که بیماری عفونت های منتقل جنسی نسبت به سالیان گذشته زیادتر بشود.
این متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری افزود: بطور دقیق نمی توان میزان شیوع این گونه بیماری ها را تعیین کرد و دلیل آن به خاطر خجالت ها و حجب و حیا هایی است که در ارتباط با آنها وجود دارد و نیز عدم مراجعه به پزشک است که در این مورد باعث می شود که ما نتوانیم راجب به میزان شیوع آن صحبت بکنیم .

وی افزود: مهمترین علامت این بیماری ها خروج ترشحات چرکین از مجرای ادراری از آقایان ، سوزش ادرار ، تکرر ادرار و زخم هایی در مجاری تناسلی شان مشاهده می شود .

دکتر عاملی خاطر نشان کرد: اگر بیماری در این مرحله به ما مراجعه کند، درمان بیماری نسبتا راحت می باشد و معمولا این بیماران با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک به راحتی درمان می شوند و در کل بیماری غیر علاجی اکثرا ایجاد نمی کنند.

وی افزود: در پایان توصیه ما به جوانان عزیز این است که پایبندی به خانواده را در پیش بگیرند.

ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر دکتر مجتبی عاملی فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری را در ادامه ببینید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !