آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه


آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به یکی از پرچمداران مورد انتظار بازار موبایل در سال 2019، یعنی ال جی جی 8 و ویژگی‌های احتمالی آن را بر اساس شنیده‌های موجود بررسی خواهیم کرد. سال نو میلادی از راه رسیده است و بسیاری ازعلاقه‌مندان گوشی های هوشمند، در انتظار رویدادی هیجان‌انگیز به نام کنگره جهانی... نوشته آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی،...

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به یکی از پرچمداران مورد انتظار بازار موبایل در سال 2019، یعنی ال جی جی 8 و ویژگی‌های احتمالی آن را بر اساس شنیده‌های موجود بررسی خواهیم کرد.

سال نو میلادی از راه رسیده است و بسیاری ازعلاقه‌مندان گوشی های هوشمند، در انتظار رویدادی هیجان‌انگیز به نام کنگره جهانی موبایل (MWC 2019) هستند. البته برخی از تولیدکنندگان قصد دارند محصولات تازه‌ی خود را پیش از گشایش MWC و در مراسمی جداگانه معرفی کنند؛ اما باید گفت از این نمایشگاه به بعد است که تقریبا هر ماه، شاهد رونمایی از چند اسمارت فون خواهیم بود. ولی باید چه انتظاراتی از ال جی جی 8 تینکیو (یا هر نام دیگری که کمپانی سازنده روی آن می‌گذارد) به عنوان پرچمدار جدید سری G داشته باشیم؟

آیا ال جی جی 8 همان ال جی وی 50 خواهد بود؟

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

کمپانی کره‌ای معمولا هر ساله دو پرچمدار را روانه بازار می‌کند: یکی از سری G و دیگری از سری V با امکانات پیشرفته‌تر؛ مشابه همان سیاستی که سامسونگ با دو سری S و Note در پیش گرفته است. اما چند ماه قبل شایعاتی پخش شد مبنی بر اینکه کمپانی ال جی قصد ادغام دو سری V و G را دارد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سری G در چند سال گذشته عملکرد قابل قبولی نداشته و در عوض، سری V با استقبال کاربران مواجه شده است؛ نتیجه اینکه سران کمپانی می‌خواهند تمرکز خود را تنها روی این سری از پرچمداران خود معطوف کنند.

اما اگر چنین شایعه‌ای حقیقت داشته باشد نیز، به نظر می‌رسد که حداقل فعلا این تصمیم به تعویق افتاده باشد؛ چرا که نام ال جی جی 8 در دیتابیس IMEI دیده شده است.

طراحی

ال جی چند سال گذشته را در جستجوی یک زبان طراحی واحد برای محصولاتش گذراند. هر دو سری V و G تغییرات رادیکالی را به خود دیده‌اند که البته لزوما چیز بدی نیست؛ زیرا بعضی از کاربران، طراحی نونوار شده را ترجیح می‌دهند. اما بسیاری دیگر جذب گوشی هایی می‌شوند که ظاهر آشنای خود را حفظ کرده‌اند.

به نظر می‌رسد سرانجام این کمپانی در سال 2017 زبان طراحی دلخواه خود را پیدا کرد و در ادامه به آن پر و بال داد. کمااینکه ال جی جی 7 تینکیو چهره‌ای مشابه جی 6 دارد؛ البته با نمایشگر کشیده‌تر و ناچ استایل. اما طراحی LG G8 چگونه خواهد بود؟

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

نمونه‌ای آزمایشی از گوشی سامسونگ مجهز به تکنولوژی Sound on Display

هنوز شواهد محکمی وجود ندارد؛ ولی یک گمانه‌زنی حاکی از تجهیز آن به تکنولوژی Sound on Display است. به این معنی که با حذف اسپیکر مکالمه، نمایشگر گوشی چنین نقشی را نیز ایفا خواهد کرد و صدا از طریق پنل شیشه‌ای دستگاه، مستقیما به گوش کاربر منتقل خواهد شد.

از طرفی ال جی، تکنولوژی BoomBox خود را پایه‌گذاری کرده است که سبب می‌شود با قرار گرفتن گوشی روی یک سطح، صدای گیراتر و بلندتری از آن هنگام پخش صوت به گوش برسد.

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

تکنولوژی BoomBox ال جی موجب طنین انداختن صدا و افزایش گیرایی آن می‌شود

همچنین یک پتنت که به سال 2016 بازمی‌گردد، نشان می‌دهد که کمپانی کره‌ای به فکر استفاده از ماژول دوربین مربعی شکل در محصولات آینده خود بوده است؛ مشابه آنچه که اخیرا در گوشی های هواوی میت 20 و میت 20 پرو دیدیم. البته نمی‌توان از پیاده‌سازی این طراحی در ال جی جی 8 مطمئن بود.

پتنت دیگری هم وجود دارد که در آن یک نمایشگر فاقد ناچ و بدون هیچ حاشیه‌ای به تصویر کشیده شده است. در عوض روی این نمایشگر، حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی دیده می‌شود؛ چیزی مانند آنچه که از سامسونگ گلکسی S10 انتظار می‌رود.

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

این می‌تواند نشانه‌ای از قصد ال جی برای باریکتر کردن حاشیه نمایشگر پرچمداران آتی خود و حتی حذف ناچ از آن‌ها‌ باشد.

احتمال بازگشت ماژول‌ها

یک شایعه جالب نیز درباره ال جی و گوشی G8 شنیده می‌شود؛ اینکه کره‌ای‌ها به جای ساخت یک اسمارت فون انعطاف‌پذیر، حقه‌ی دیگری را در آستین دارند و می‌خواهند یاد گوشی ماژولار G5 را زنده کنند. بنابراین شاید همراه با ال جی جی 8 ، لوازم جانبی جداگانه‌ای به فروش برسد و از این طریق امکان تبدیل آن به یک گوشی تاشو وجود داشته باشد. اما چگونه؟

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

ظاهرا برای این دستگاه، یک قاب اختصاصی وجود خواهد داشت که برخوردار از نمایشگر ثانویه است. کاربران با خریداری و اتصال آن به گوشی، می‌توانند G8 را به یک دستگاه تاشو و نوت‌بوک مانند تبدیل کنند. چه بسا با دستگاهی مشابه ZTE Axon M مواجه شویم و شاید هم ال جی با چیزی متفاوت، همگان را شگفت زده کند؛ البته این در صورتی است که شایعات حقیقت داشته باشند.

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

ZTE Axon M

صفحه نمایش

در گوشی های مدرن، سایز و کیفیت نمایشگر ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود و قاعدتا ال جی هم از اهمیت موضوع باخبر است. بر اساس گزارش‌ها، نمایشگر G8 به اندازه‌ای پیکسل خواهد داشت که رزولوشن 4K ( یا حتی +4K با 4665 در 2160 پیکسل) را ارائه دهد.

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه
البته تاکنون تنها کمپانی سونی گوشی های سری پریمیوم خود را با این ویژگی روانه بازار کرده است. محدودیت نرم افزاری و عدم سازگاری بسیاری از اپلیکیشن ها با رزولوشن 4K را نیز باید درنظر گرفت. بنابراین اینکه 4K رزولوشن قابل استفاده‌ای برای کاربران یک اسمارت فون محسوب می‌شود یا خیر جای ابهام دارد. از طرفی چنین نمایشگری با وجود فشار زیادی که روی پردازنده و باتری دستگاه اعمال می‌کند؛ جزئیات را چندان بهتر از یک نمایشگر +QHD به تصویر نمی‌کشد.

البته اگر پای واقعیت مجازی در میان باشد، شرایط به کلی متفاوت خواهد بود؛ چرا که وضوح 4K موجب بهبود تجربه کاربری خواهد شد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که VR تا چه اندازه‌ای اهمیت دارد؟

سامسونگ که با جدیت به این عرصه ورود پیدا کرد؛ اما ظاهرا به دلیل استقبال کمتر از حد انتظار کاربران، ناگزیر به عقب‌نشینی شد. با این اوصاف به نظر می‌رسد که امروزه کمپانی‌ها به جای VR، بیشتر روی توسعه ‌دادن قابلیت‌ها و اپلیکیشن های واقعیت افزوده (AR) متمرکز شده‌اند.

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

واقعیت افزوده، دنیای دیجیتال را با محیط پیرامون شما ادغام می‌کند

دیگر ابهام، وجود پنل LCD یا AMOLED در ال جی جی ۸ است. البته کمپانی سازنده به طور سنتی، پنل ال سی دی را برای سری G و پنل آمولد را برای سری V مورد استفاده قرار می‌داد؛ بنابراین شاید این بار هم ادامه‌دهنده‌ همین سنت باشد.

دوربین

برای چند سال، ال جی تنها کمپانی صاحب‌نامی بود که به استفاده از لنزهای سوپر واید در دوربین ثانویه محصولاتش علاقه نشان می‌داد. این در حالی بود که سایر تولیدکنندگان، استفاده از لنز تله‌فوتو را ترجیح می‌دادند. در سال 2018 اما، شاهد عرضه گوشی ال جی وی 40 با دوربین سه‌گانه در پنل پشتی بودیم (متشکل از لنزهای نرمال، زاویه باز و تله‌فوتو) که پکیج کاملی از امکانات را به کاربران ارائه می‌داد.

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

از آنجایی که معمولا اعضای سری G، به امکانات پرچمدار سال گذشته سری V تجهیز شده‌اند؛ می‌توان گفت که ال جی جی 8 حداقل از دوربین سه‌گانه بهره خواهد برد. همان‌طور که اشاره شد، پتنت ثبت شده به نام این کمپانی نیز یک ماژول مربعی شکل با سه دوربین و یک فلش را نشان می‌دهد (مشابه پرچمداران اخیر هواوی). احتمال تجهیز این گوشی به دوربین سه‌بعدی TOF هم وجود دارد تا محتوای واقعیت افزوده، با دقت بیشتری به نمایش درآید.

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

قیمت، تاریخ عرضه و انتظارات

جی 7 تینکیو، در اردیبهشت ماه امسال معرفی و از دهه دوم خرداد با قیمت 750 دلار روانه بازارهای جهانی شد. شاید کمپانی کره‌ای همین زمان‌بندی را برای ال جی جی 8 نیز درنظر داشته باشد؛ اما این احتمال نیز وجود دارد که پرچمدار تازه‌ی خود را یک یا دو ماه زودتر عرضه کند تا بازار موبایل به جولانگاه سری گلکسی اس 10 سامسونگ تبدیل نشود. برخی گزارش‌ها نیز به احتمال معرفی ال جی جی 8 در کنگره جهانی موبایل (اواسط اسفند) اشاره دارند.

سال گذشته بسیاری از پرچمداران اندرویدی با قیمت پایه 650 الی 750 دلار راهی بازار شدند. هم‌اکنون ال جی در موقعیتی قرار ندارد که بتواند جهش زیادی در این قیمت‌گذاری ایجاد کند؛ بنابراین فروش ال جی جی 8 نیز با مبلغی در حدود 750 دلار دور از ذهن نیست.

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه

در پایان باید گفت که عرضه‌‌ گوشی‌های قدرتمند و پر از امکانات در دو سال گذشته، کمپانی ال جی را در سایه قرار داد و باعث شد برخی از محصولاتش نظیر V30 یا V40 دست کم گرفته شوند. شاید دوربین این گوشی‌ها و همین‌طور استراتژی بازاریابی کمپانی نیازمند تقویت باشد؛ اما با قابلیت‌های منحصربه‌فرد و کارآمد ال جی جی 8 (از جمله نمایشگر ثانویه که شایعات به آن اشاره دارند) و داشتن پشتوانه‌هایی چون V40 و G7، شانس این محصول برای به دست آوردن جایگاهی قابل قبول در بازار موبایل زیاد است.

آخرین اخبار گوشی جدید ال جی جی 8 (LG G8)

آخرین اخبار ال جی جی 8 (LG G8)؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، قیمت و زمان عرضه ‏ال جی جی 8 قبل از تولد یک سالگی جی 7 رونمایی خواهد شد؟ گوشی جدید ال جی با کد رمز آلفا در راه است، اما این جی 8 نیست! ال جی جی 8 همان گوشی منعطف ال جی خواهد بود؟ ال جی G8 احتمالا زیر سایه پرچمدار شیائومی در MWC 2019 محو خواهد شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا