بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده


بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده

حتماً زمانی که به یک خودروی افسانه‌ای و نمادین فکر کنید خودروهایی همچون مینی، پورشه 911 و حتی مزدا MX-5 به ذهنتان خواهد آمد. احتمالاً تویوتا هایلوکس از خاطرتان نخواهد گذشت اما این پیکاپ سرسخت 50 سال پیش عرضه شده و هم‌اکنون در هشتمین نسل خود قرار دارد. هایلوکس پرفروش‌ترین پیکاپ اروپا بوده و حدود... The post بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده...

حتماً زمانی که به یک خودروی افسانه‌ای و نمادین فکر کنید خودروهایی همچون مینی، پورشه 911 و حتی مزدا MX-5 به ذهنتان خواهد آمد. احتمالاً تویوتا هایلوکس از خاطرتان نخواهد گذشت اما این پیکاپ سرسخت 50 سال پیش عرضه شده و هم‌اکنون در هشتمین نسل خود قرار دارد.

بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده
هایلوکس پرفروش‌ترین پیکاپ اروپا بوده و حدود 20 میلیون دستگاه از آن از اول تاکنون ساخته شده است. این خودرو به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ و تجهیزات مناسب عرضه شده و واقعاً آن را می‌توان یک نماد در صنعت خودرو دانست.

برای بسیاری از خریداران، یک شاسی‌بلند توجیه بیشتری در مقایسه با پیکاپ دارد اما اگر نیازمند خودرویی همه‌جارو باشید و البته در این زمستان سرد و برفی با خیال راحت به دل جاده و خارج جاده بزنید شاید هایلوکس گزینه‌ی قابل‌اعتناتری باشد.

تویوتا هایلوکس نسل هشتم (سال 2015 تاکنون)

تاریخچه
بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده
نسل اول هایلوکس در سال 1968 معرفی شد. هفتمین نسل این خودرو در سال 2004 پدیدار شد و جانشین آن یعنی نسل فعلی از جولای 2016 وارد نمایندگی‌های فروش شده است. این خودرو تنها با پیشرانه‌ی 2.4 لیتری دیزلی در بریتانیا عرضه شده و خریداران می‌توانند از بین مدل‌های اکتیو، آیکون، اینوینسیبل و اینوینسیبل X یکی را انتخاب کنند. مدل آخری با گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک در دسترس بوده درحالی‌که باقی تریم ها با گیربکس دستی عرضه می‌شوند.

سه فرم بدنه‌ی تک کابین (دو درب، دو صندلی، محفظه بار طولانی)، اکسترا کب (درب‌های عقب کوچک، نیمکت عقب کوچک) و دو کابین (چهار درب، 5 صندلی، محفظه بار کوتاه) در دسترس است. هایلوکس AT35 دو کابین که در آوریل سال 2018 معرفی شد متمرکزترین نسخه روی آفرود بوده و ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد. این خودرو تنها با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه شده است.

بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده
اگر خواهان حداکثر ظرفیت حمل بار هستید باید مدل تک کابین را بخرید. البته این مدل‌ها خیلی در بازار دیده نمی‌شوند و تنها با تریم پایه در دسترس هستند. هایلوکس دو کابین بیشتر به درد خانواده‌ها می‌خورد. گیربکس دستی این خودرو نیز بهتر از نمونه‌ی اتوماتیک بوده و مصرف سوخت کمتری را نیز به همراه دارد؛ اما گیربکس اتوماتیک در شهر و آفرود حالت ریلکس تری را ایجاد می‌کند.

بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده
هایلوکس اکتیو تجهیزات نسبتاً کمی داشته اما خب از جمله تجهیزات آن می‌توان به شیشه‌های جلوی برقی، آینه‌های جانبی برقی و گرم شونده، پخش CD با بلوتوث و سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد. مدل آیکون علاوه بر تجهیزات اعلام شده از دوربین دنده‌عقب، رادیو DAB، پله‌های جانبی، شیشه‌های تیره، رینگ‌های 17 اینچی و تریم پارچه‌ای بهتر سود می‌برد. در نسخه‌ی اینوینسیبل هم رینگ‌های 18 اینچی اضافه شده درحالی‌که فول ترین مدل دارای چرم و ناوبری ماهواره‌ای است.

رقبای تویوتا هایلوکس

بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده
اگر خواهان خرید یک خودروی تقریباً جدید هستید مرسدس X کلاس را به خاطر آرامش، کیفیت ساخت و ذهنیت برند توصیه می‌کنیم. البته قیمت این خودرو از مرز قابل‌توجه 30 هزار پوندی آغاز می‌شود.


یکی از سرسخت‌ترین رقبای تویوتا نیسان ناوارا است که ظاهری هوشمند، کابین مجهز و آرام دارد اما خب پرفورمنس آن خیلی ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. ایسوزو دی مکس هم خیلی در چشم نیست اما خب قیمت پایینی دارد. میتسوبیشی L200 با پیشرانه‌ی کم‌مصرف خود رقیب مناسبی برای هایلوکس است اما کابین ارزان‌قیمت آن نقطه‌ضعف این پیکاپ ژاپنی محسوب می‌شود.

بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده
دیگر رقیب توانای هایلوکس فولکس آماروک است که کابینی هوشمند، محفظه‌ی بار بزرگ، پیشرانه‌ای قوی و کیفیتی فوق‌العاده دارد. البته این خودرو بزرگ بوده و قیمت بالاتری دارد.

نکاتی که باید در زمان خرید هایلوکس مدنظر قرار داد

بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده
محفظه بار: به منظور امنیت بیشتر و کاربری بهتر، حتماً یک پوشش محافظتی برای محفظه بار باید در نظر گرفت.

تکنولوژی ایمنی: بسته‌ی ایمنی تویوتا دارای ویژگی‌های مناسبی همچون تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از خط و تشخیص علائم جاده‌ای می‌باشد.

آپشن ها: بسته‌ی ایمنی تویوتا به‌صورت استاندارد در تریم های اینوینسیبل و اینوینسیبل X وجود دارد اما برای استفاده از آن‌ها در تریم های اکتیو و آیکون باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

سیستم چهار چرخ محرک: تمامی هایلوکس ها به‌صورت استاندارد با این سیستم عرضه می‌شوند و دیفرانسیل عقب قفل شونده باعث بهبود توانایی‌های هایلوکس در آفرود می‌شود.

کابین

بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده


زمانی که هایلوکس را به عنوان یک خودروی تجاری در نظر بگیرید، کابین آن را کاملاً احساس‌برانگیز خواهید یافت. ویژگی‌های مدرن و رفاهی این خودرو باعث شده کابینی فراتر از انتظار را شاهد باشید. سیستم اطلاعات سرگرمی که در تریم اکتیو وجود ندارد به خوبی کار کرده اما حسگرهای پارک به‌صورت استاندارد تنها در فول ترین تریم وجود دارد. هزینه‌های نگهداری

بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده
تمامی مدل‌های هایلوکس نسل هشتم هنوز هم گارانتی دارند زیرا از وارانتی 5 ساله یا 160 هزار کیلومتری بهره می‌برند. سرویس‌های دوره‌ای هم هزینه‌ی متوسطی دارند.

این سرویس‌ها شامل تعویض منظم روغن و بررسی خودرو هستند. با 5 ساله شدن هایلوکس می‌توان هزینه‌های نگهداری خودرو را با استفاده از برنامه‌های Essential Care تویوتا کاهش داد. البته این خودرو در دسته‌ی مدل‌های تجاری سبک قرار داشته و مالیات سالانه‌ی آن 250 پوند است.

فراخوان‌ها

جدیدترین نسل هایلوکس فعلاً فراخوانی نداشته است. در کل تاریخ هایلوکس تعداد فراخوان‌های این خودرو به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد که اکثر آن‌ها به هفتمین نسل این خودرو مربوط می‌شوند. البته برخی از مدل‌های نسل ششم نیز به خاطر مشکلات کیسه هوا فراخوان شده‌اند.

رضایت‌مندی مشتریان و مالکان

بررسی کامل تویوتا هایلوکس کارکرده
هایلوکس در نظرسنجی‌های رضایت‌مندی مشتریان Driver Power اتو اکسپرس حضور گسترده‌ای نداشته اما تویوتا به عنوان یک سازنده خوش‌نام عملکرد خیلی خوبی داشته است. برای مثال مدل‌های C-HR و پریوس نسل چهارم به ترتیب رتبه‌های چهارده و چهارم را در نظرسنجی امسال به دست آورده‌اند درحالی‌که راو 4 و پریوس نسل سوم نیز رتبه‌های پنجم و یازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی