نوسان چین، نگرانی لیپی برای بازی با ایران


نوسان چین، نگرانی لیپی برای بازی با ایران

همین چند روز قبل بود که عکس ملاقات کی‌روش و لیپی منتشر شد و حالا این دو مربی باید در قامت دو رقیب مقابل هم قرار بگیرند. چین همان تیمی است که پیش‌بینی می‌کردیم در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا حریف ایران شود. از آخرین حضور تیم ملی در نیمه‌نهایی این مسابقات 15 سال می‌گذرد و قرار نیست چین که با عملکردی متوسط به این مرحله رسیده، سد راه شاگردان کی‌روش شود.

در ترکیب چین مهره‌های ترسناکی دیده نمی‌شوند و خطرناک‌ترین چهره این تیم مرد مونقره‌ای است که کنار زمین می‌ایستد و امید یک میلیارد چینی برای موفقیت در این مسابقات است. لیپی که با سابقه قهرمانی جهان پرافتخارترین مربی حاضر در مسابقات است، حالا باید تیمش را برای بازی با یکی از مدعیان قهرمانی آماده کند. چین در مرحله گروهی مقابل کره جنوبی حرفی برای گفتن نداشت و لیپی می‌داند که ایران اگر حریف سخت‌تری از کره نباشد، آسانتر هم نیست.

نوسان چین، نگرانی لیپی برای بازی با ایران---

چین مقابل تایلند نمایش پرنوسانی داشت. آنها در نیمه اول کاملا آشفته بودند و با شکست یک بر صفر به رختکن رفتند، ولی در نیمه دوم توانستند با زدن دو گل صعود کنند. همین فراز و فرود لیپی را نگران کرده و می‌داند که یک نیمه ضعیف مقابل ایران به معنی حذف قطعی تیمش از مسابقات خواهد بود.

مربی 70 ساله ایتالیایی که بعد از جام ملت‌ها از چین جدا می‌شود، گفت: «بازیکنان چینی باید از نظر روحی ارتقا پیدا کنند. آنها باید تمرکز بیشتری داشته باشند و در جریان بازی با هوشیاری بیشتری بازی کنند. این یک موضوع روحی است. خیلی مهم است که شدت بازی را حفظ کنید و از لحظه شروع تا آخر بازی مصمم باشید.»

لیپی برای نجات چین از حذف بین دو نیمه بازی با تایلند آرایش تیمش را تغییر داد، ولی کوچینگ این مربی ممکن است برای مقابله با ایران کافی نباشد. چین با لیپی در ده مسابقه رسمی شرکت کرده که شش برد و دو شکست داشته و این دو شکست مقابل ایران و کره جنوبی بوده. بازی چین و ایران به مقدماتی جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی برمی‌گردد که تیم ملی موفق شد به پیروزی یک بر صفر برسد.

مربی ایتالیایی در این باره گفت: «این آمار یعنی باید به بازیکنانم افتخار کنم. از عملکرد آنها راضی هستم. تیم نتایج خیلی خوبی گرفته و حالا به یک چهارم نهایی رسیدیم، یعنی یکی از هشت تیم برتر قاره هستیم.»

چین در دوره قبلی هم توانست به یک چهارم نهایی برسد، ولی در یازده باری که در این مسابقات شرکت کرده، هرگز نتوانسته قهرمان شود. تیمی که لیپی به امارات آورده تیم مسنی محسوب می‌شود و این یعنی آینده مبهمی در انتظار این تیم است. چهار بازیکن اصلی چین سی سال یا بیشتر دارند و تنها یک بازیکن کمتر از 26 سال دارد. ژنگ ژی، کاپیتان 38 ساله تیم که هنوز یکی از مهره‌های اصلی است، بعد از جام ملت‌ها خداحافظی خواهد کرد و ژائو ژی و گائو لین، دو گلزن تیم هم به ترتیب 33 و 32 سال سن دارند.

لیپی به همین خاطر به مسئولان فوتبال چین هشدار داد و گفت: «از نگاه من این برای آینده تیم ملی چین یک معضل است. وقتی بهترین بازیکنان تیم بالای 30 سال دارند، یعنی پشتوانه‌سازی درستی انجام نشده و پشت این نسل خالی است.»

12

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان