نظام رتبه‌بندی معلمان تکلیف مجلس بر دوش دولت دوازدهم است


نظام رتبه‌بندی معلمان تکلیف مجلس بر دوش دولت دوازدهم است

گرمسار - نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تکلیف نظام رتبه‌بندی معلمان را بر دوش دولت دوازدهم نهاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب بعدازظهر دوشنبه در نشستی با مدیران و معلمان آموزش‌وپرورش گرمسار به میزبانی این سازمان ضمن بیان اینکه در برنامه ششم توسعه که سال ۹۶ تصویب شد دو تکلیف بسیار مهم بر روی دوش دولت قرار گرفت، تأکید کرد: اگر دولت بتواند همین دو تکلیف را عمل کند، شک نداریم که آموزش‌وپرورش می‌تواند جایگاه اصلی‌اش را پیدا کند.

وی با بیان اینکه جایگاه آموزش‌وپرورش امروز، جایگاه حراست از سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: یکی از این تکالیف، به سرانجام رساندن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که به تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده است.

انجام کار کارشناسی بر روی سند تحول آموزش و پرورش

عضو خانه ملت بابیان اینکه بر روی سند توسعه تحول آموزش‌وپرورش مدت‌ها کار کارشناسی شده است، گفت: بزرگ‌ترین مشکل در مجموعه آموزش‌وپرورش این است که همچنان به دنبال هدایت تحصیلی حفظ آموزی دانش آموزان هستیم درصورتی‌که در سند تحول بزرگ‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش این است که دانش آموزان از ابتدای دبستان با درک مفاهیم آموزش داده شود و نه حفظ کردن و مشق کردن برخی جملات.

کاتب بابیان اینکه دومین تکلیف مجلس برای دولت در برنامه ششم توسعه ارتقای معلمان است، ادامه داد: کسی می‌تواند دانش آموزان متخصص تربیت کند که خودش متخصص باشد لذا اگر بخواهیم معلمان ما خودشان متخصص باشند باید نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرا کنیم که این امر در سند توسعه ششم تأکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان باید هم متخصص باشند و هم اندیشمند تا بتواند دانش آموزان متخصص تربیت کند و به همان نسبت هم دریافتی و مزایای حقوقی خودش را نیز داشته باشند، افزود: این مهم در بسیاری از کشورهای دیگر نیز اجرا می‌شود.

جوانان و نوجوانان سرمایه‌های اجتماعی

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس در ادامه گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم لذا آنچه برای ما اهمیت دارد این پرسش‌ها است که چه میزان توانسته‌ایم از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب حراست و پاسداری کنیم و چقدر از تفکرات انقلاب فاصله گرفته‌ایم؟

کاتب با ابراز اینکه آنچه امروز خیلی برای ما حیاتی است بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب محسوب می‌شود که همانا مردمی بودن نظام است، بیان کرد: اگر این سرمایه عظیم اجتماعی که نامشان مردم است، حراست نشود، همه‌چیز هم داشته باشیم نمی‌توانیم انقلاب را حراست کنیم.

وی افزود: بزرگ‌ترین اقشاری که می‌تواند نقش ایفا کند در جامعه الهی و انسانی و انقلابی ما، نوجوانان و جوانان هستند که به مثابه سرمایه‌های اصلی انقلاب در اختیار مجموعه آموزش‌وپرورش قرار دارد و لذا این رسالت مهم آموزش‌وپرورش را نشان می‌دهد.

این عضو خانه ملت بابیان اینکه می‌بایست از سرمایه‌های اجتماعی حراست کرد، تأکید داشت: نگاه مجلس شورای اسلامی این است که بزرگ‌ترین نهاد تربیتی و فرهنگی جامعه آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود که می‌تواند از سرمایه‌های اجتماعی نظام حراست کند.


به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب بعدازظهر دوشنبه در نشستی با مدیران و معلمان آموزش‌وپرورش گرمسار به میزبانی این سازمان ضمن بیان اینکه در برنامه ششم توسعه که سال ۹۶ تصویب شد دو تکلیف بسیار مهم بر روی دوش دولت قرار گرفت، تأکید کرد: اگر دولت بتواند همین دو تکلیف را عمل کند، شک نداریم که آموزش‌وپرورش می‌تواند جایگاه اصلی‌اش را پیدا کند.

وی با بیان اینکه جایگاه آموزش‌وپرورش امروز، جایگاه حراست از سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: یکی از این تکالیف، به سرانجام رساندن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که به تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رسیده است.

انجام کار کارشناسی بر روی سند تحول آموزش و پرورش

عضو خانه ملت بابیان اینکه بر روی سند توسعه تحول آموزش‌وپرورش مدت‌ها کار کارشناسی شده است، گفت: بزرگ‌ترین مشکل در مجموعه آموزش‌وپرورش این است که همچنان به دنبال هدایت تحصیلی حفظ آموزی دانش آموزان هستیم درصورتی‌که در سند تحول بزرگ‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش این است که دانش آموزان از ابتدای دبستان با درک مفاهیم آموزش داده شود و نه حفظ کردن و مشق کردن برخی جملات.

کاتب بابیان اینکه دومین تکلیف مجلس برای دولت در برنامه ششم توسعه ارتقای معلمان است، ادامه داد: کسی می‌تواند دانش آموزان متخصص تربیت کند که خودش متخصص باشد لذا اگر بخواهیم معلمان ما خودشان متخصص باشند باید نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرا کنیم که این امر در سند توسعه ششم تأکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان باید هم متخصص باشند و هم اندیشمند تا بتواند دانش آموزان متخصص تربیت کند و به همان نسبت هم دریافتی و مزایای حقوقی خودش را نیز داشته باشند، افزود: این مهم در بسیاری از کشورهای دیگر نیز اجرا می‌شود.

جوانان و نوجوانان سرمایه‌های اجتماعی

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس در ادامه گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم لذا آنچه برای ما اهمیت دارد این پرسش‌ها است که چه میزان توانسته‌ایم از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب حراست و پاسداری کنیم و چقدر از تفکرات انقلاب فاصله گرفته‌ایم؟

کاتب با ابراز اینکه آنچه امروز خیلی برای ما حیاتی است بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب محسوب می‌شود که همانا مردمی بودن نظام است، بیان کرد: اگر این سرمایه عظیم اجتماعی که نامشان مردم است، حراست نشود، همه‌چیز هم داشته باشیم نمی‌توانیم انقلاب را حراست کنیم.

وی افزود: بزرگ‌ترین اقشاری که می‌تواند نقش ایفا کند در جامعه الهی و انسانی و انقلابی ما، نوجوانان و جوانان هستند که به مثابه سرمایه‌های اصلی انقلاب در اختیار مجموعه آموزش‌وپرورش قرار دارد و لذا این رسالت مهم آموزش‌وپرورش را نشان می‌دهد.

این عضو خانه ملت بابیان اینکه می‌بایست از سرمایه‌های اجتماعی حراست کرد، تأکید داشت: نگاه مجلس شورای اسلامی این است که بزرگ‌ترین نهاد تربیتی و فرهنگی جامعه آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود که می‌تواند از سرمایه‌های اجتماعی نظام حراست کند.

کد خبر 4519723

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند