تشکیل کارگروه بررسی مشکلات مربوط به بیمه کارگری


تشکیل کارگروه بررسی مشکلات مربوط به بیمه کارگری

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کارگروه بررسی مشکلات مربوط به بیمه کارگری خبر داد.

به گزارش مشرق، یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز این کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه ماده ۵ قانون تأمین اجتماعی که در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

چوبی که مجلس لای چرخ تولید گذاشت

دلایل قطع بیمه بیکاری چیست؟

وی افزود: کارگران برای بیمه شدن دچار مشکل هستند، از طرفی تأمین اجتماعی منابع مالی لازم را برای بیمه همه متقاضیان بیمه کارگری ندارد دولت هم که باید ۲۰ درصد به تأمین اجتماعی برای این منظور پرداخت کند، را به موقع پرداخت نمی‌کند. به همین دلیل تأمین اجتماعی نمی‌تواند همه متقاضیان را بیمه کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کارگران به سه دسته ماهر، نیمه‌ماهر و کارگر ساده تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: در قانون سهمیه‌ای برای بیمه کارگران در نظر گرفته شده که کمیسیون در نظر دارد این سهمیه را حذف کند تا تمای کارگران تحت پوشش بیمه قرار گیرند به همین منظور در این جلسه مقرر شد کارگروهی برای بررسی مشکلات مربوط به بیمه کارگران با حضور آقایان محجوب و قاضی‌پور از طرف قشر کارگری و همچنین نمایندگانی از طرف وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی، وزارت کشور، وزارت مسکن و کمیسیون تشکیل شود.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان