پیشنهاد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش ایلام به شورای اشتغال


پیشنهاد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش ایلام به شورای اشتغال

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: می‌توان با ارائه تسهیلات خوداشتغالی به زنان و دختران تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر به نهادینه کردن آموزش در بین آنان کمک کرد.

‌«سمیه حیدری» در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: ‌نرخ باسوادی جمعیت 10 تا 49 سال استان ‌در سال 55 از 25.38 درصد به 94.5 درصد در سال 95 رسیده است.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی زنان استان از 12/23سال 55 به 92.5 در سال 95 و نرخ با سوادی مردان از 38/18 سال 55 به 96.6 در سال 95 رسیده است، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 95 نسبت به سال 90 رشد 2/68 درصدی در نرخ باسوادی استان محقق شده است.

وی به به طرح های در حال اجرای معاونت سوادآموزی در استان از جمله نماز کلید بهشت، حلقه‌های کتاب خوانی، خواندن با خانواده و ICDL اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها به منظور توانمندسازی و ارتقاء سطح کیفیت آموزشی سوادآموزان در سال جاری اجرا می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: می‌توان در شورای اشتغال ‌برای دختران و زنان عشایری که تحت پوشش طرح توسعه سواد دختران و زنان عشایری هستند‌، با ارائه تسهیلات و زمینه سازی خود اشتغالی ‌به توانمند سازی و نهادینه کردن آموزش در بین آنان کمک کرد.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)