رونمایی از استاد پنالتی در جام ملت‌ها؛ هشت تورنمنت و ده‌ها قربانی


رونمایی از استاد پنالتی در جام ملت‌ها؛ هشت تورنمنت و ده‌ها قربانی

مهدی طارمی دیشب در هشتمین تورنمت رسمی، پنالتی گرفت و صاحب یک رکورد عجیب در فوتبال ایران و آسیا شد.

مهدی طارمی دیشب در هشتمین تورنمت رسمی، پنالتی گرفت و صاحب یک رکورد عجیب در فوتبال ایران و آسیا شد.

به گزارش وبسایت نود، هنوز 4 سال از حضور طارمی در سطح اول فوتبال ایران نمی‌گذرد. او در این سال‌ها زیاد گل زده اما بیشتر از گل‌هایش، با سبک معروف پنالتی گرفتنش شناخته می‌شود. بیشتر بازیکنان دنیا، رکوردهای‌شان را در زمینه گلزنی و کلین شیت در تورنمنت‌های مختلف ثبت می‌کنند اما طارمی، رکوردی استثنایی در زمینه گرفتن پنالتی دارد.

طارمی در لیگ یک، با پیراهن ایرانجوان پنالتی می‌گرفت. همان فصل اول حضورش در پرسپولیس، پنالتی گرفتن در هر سه جام را تجربه کرد. طارمی در لیگ برتر مقابل گسترش فولاد، در جام حذفی مقابل کارگر بنه گز و در لیگ قهرمانان، مقابل بنیادکار توانست حریف را به اشتباه بیندازد و یک پنالتی برای تیمش بدست بیاورد. تعداد پنالتی‌های طارمی، به مرور بیشتر شدند و رکوردهای زیادی ثبت کردند. با دعوت او به تیم ملی، توانایی عجیب او در بازی‌های زیادی به نفع تیم ملی تمام شد.

در بازی‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا، که با مرحله دوم انتخابی جام جهانی مشترک بود طارمی مقابل گوام یک پنالتی اخراج برای ایران بدست آورد. در بازی‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هم، او یک پنالتی از ازبکستان گرفت که شجاعی آن را از دست داد. بعد جدایی از پرسپولیس و رفتن به الغرافه، این روند او در لیگ ستارگان قطر ادامه پیدا کرد و وسلی اسنایدر، معمولا وظیفه گل کردن پنالتی‌های طارمی را داشت.

بدون احتساب بازی‌های دوستانه، مهدی طارمی تا دیشب در هفت تورنمنت رسمی توانسته بود برای پرسپولیس، ایرانجوان، الغرافه و تیم ملی پنالتی بگیرد. ناکامی بزرگ او در جام جهانی بود که یک صحنه در بازی با پرتغال، سرنگون شد اما داور پنالتی نگرفت. طارمی این ناکامی را در جام ملت‌ها با پنالتی که مقابل عمان گرفت جبران کرد. حالا علاوه بر ایران مدافعان زیادی در آسیا، تخصص او را می‌شناسند.

22330

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا