معیشت کارگران به خطر افتاده است


معیشت کارگران به خطر افتاده است

یک فعال کارگری با بیان اینکه کارگران در سبد معیشتی خود با مشکل مواجه هستند، گفت: بسته حمایتی 100 تا 300 هزار تومانی که از سوی دولت برای کارگران در نظر گرفته شده است، تنها می‌تواند یک مُسکن مقطعی برای حل مشکلات معیشتی کارگران باشد.

محمدرضا راهداری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت معیشتی کارگران اظهار کرد: دولت برای بیمه شدگان تامین اجتماعی بسته حمایتی 100 تا 300 هزار تومانی در نظر گرفته است و این تصمیم برای حل بخشی از عقب افتادگی‌های معیشتی کارگران است.

وی در خصوص اثرگذاری چنین بسته‌های حمایتی در زندگی و معیشت کارگران افزود: با توجه به هزینه‌های زندگی، در نظر گرفتن چنین بسته‌های حمایتی از سوی دولت برای کارگران، تنها می‌تواند یک مُسکن مقطعی برای حل مشکلات معیشتی آن‌ها باشد و به تنهایی دردی از دردهای آنان را دوا نمی‌کند.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران تصریح کرد: در شرایط کنونی هزینه‌های زندگی بالا است و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص بسته‌های حمایتی برای کارگران، هرچند عقب افتادگی معیشتی کارگران را جبران نمی‌کند اما به نوعی کمکی برای بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها است.

راهداری زاده با اشاره به مشکلات کارگران به خصوص در زمینه تامین خوراک مورد نیاز خانوارهای خود ادامه داد: روز به روز شرایط تامین خوراک مورد نیاز خانوارها با توجه به افزایش قیمت مرغ، گوشت و سایر محصولات سخت‌تر می‌شود و معیشت کارگران در این زمینه به خطر افتاده است.

وی با بیان اینکه کارگران در تامین سبد معیشتی خود با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: قیمت محصولات خوراکی در بازار به شکلی است که به همه اقشار جامعه به خصوص کارگران فشار وارد می‌کند و شرایط سختی را برای آن‌ها رقم می‌زند زیرا درآمدها افزایش نداشته اما قیمت محصولات به شدت رشد پیدا کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق