افزایش ظرفیت انتقال گاز تا 7 میلیون مترمکعب در روز


افزایش ظرفیت انتقال گاز تا 7 میلیون مترمکعب در روز

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: با افتتاح خط لوله 20 اینچی انتقال گاز «کهنوج - جیرفت»، ظرفیت انتقال گاز تا 7 میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد و در نتیجه، گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی استان کرمان، سرعت بیشتری می‌گیرد.

‌به گزارش ایسنا، حسن منتظر تربتی، معاون وزیر نفت در امور گاز در جمع خبرنگاران گفت: با حضور اسحاق جهانگیری و جمعی از مسئولان کشوری، خط لوله انتقال گاز «کهنوج - جیرفت» به همراه سه شهرستان جیرفت، نرماشیر و فهرج و ۷۸ روستا، ۲ شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده در جنوب شرق استان کرمان افتتاح و مردم این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با افتتاح پروژه گازرسانی به شهرستان‌های جیرفت، نرماشیر، فهرج و دو شهرک صنعتی جیرفت و بم، زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم جنوب و شرق استان کرمان از نعمت گاز فراهم شد.

تربتی ادامه داد: ساخت خط لوله ۲۰ اینچی انتقال گاز «کهنوج - جیرفت» به طول تقریبی ۷۱ کیلومتر از نیروگاه شهر کهنوج نیز آغاز شد و در ادامه از مناطق فاریاب و عنبرآباد عبور می‌کند و تا شهر جیرفت ادامه می‌یابد که افزایش بهره‌مندی مناطق شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: گازرسانی به روستاها استان کرمان که به عنوان استان های کم برخوردار محسوب می شوند در دستور کار ویژه وزارت نفت و همچنین شرکت کلی گاز ایران است.

و،ی صنعت گاز را انقلابی‌ترین صنعت و مردمی ترین خدمت دانست و بیان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، 391 روستای استان کرمان از نعمت گاز برخوردار بوده‌اند که خوشبختانه امروز تعداد این روستاها به یک هزار روستا رسیده و امروز 78 روستای دیگر نیز در استان کرمان به شبکه گاز متصل خواهند شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز بیان کرد: کلنگ خط لوله گاز کهنوج به جیرفت دو سال پیش به زمین خورد و این پروژه ظرف 14 ماه به بهره‌برداری رسید همچنین با این خط لوله گاز زیرساخت جنوب استان حل و فصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون ۵۰ شهر و ۹۵۹ روستا در استان کرمان به شبکه سراسری گاز متصل هستند و از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

امروز چند پروژه‌ گازرسانی در مناطق جنوب شرق و جنوب استان کرمان با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل شرکت گازرسانی به همراه مسئولین استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس