22 درصد آلودگی هوای شیراز مربوط به خودروهای فرسوده است


22 درصد آلودگی هوای شیراز مربوط به خودروهای فرسوده است

عصر خودرو- عضو کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز 22 درصد آلودگی هوای این کلانشهر را مربوط به خودروهای فرسوده دانست.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی ناصری ظهر دوشنبه در نطق پیش از دستور صحن علنی شورا شهر شیراز به مناسبت روز هوای پاک آلودگی هوا را به عنوان مهترین مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و افزود: این امر زاییده گسترش شهرنشینی و توسعه فعالیت های صنعتی بدون استاندارد و ملاحظات زیست محیطی است که سلامت انسانها را تهدید می کند.

وی گفت: آلودگی هوای شهر شیراز نشأت گرفته از غلظت گازهای آلاینده دی اکسید کربن، اکسیدهای ازت، گرد و غبار، ذرات معلق، هیدروکربن ها و اکسیدهای گوگرد ناشی از وسایل نقلیه موتوری، صنایع و نیز مصرف سوخت در بخش های مختلف است .

ناصری با بیان اینکه بیش از 75 درصد آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت در وسایل نقلیه موتوری است ،افزود: حدود 22 الودگی هوا نیز مربوط به خودروهای فرسوده در این کلانشهر است.

وی ادامه داد: برای کاهش آلاینده ها لازم است برنامه ریزی های مناسب و اقدامات جدی از جمله گاز سوز کردن خودروها، تقویت سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی با مناسب سازی وضعیت آنان، اسقاط خودروهای مستهلک، گسترش سیستم معاینه فنی خودروها، حفظ باغ های شیراز، جلوگیری از تغییر کاربری باغ ها، اعطای حقابه تالاب ها و کنترل کشاورزی بی رویه انجام شود.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی