جایگزین روغن‌موتورهای «توتال» معرفی شد


جایگزین روغن‌موتورهای «توتال» معرفی شد

با خروج روغن‌موتورهای توتال از بازار ایران، «به‌تام روانکار» به‌عنوان شریک تجاری توتال فرانسه، ‌بی‌تی را به‌عنوان جایگزین توتال معرفی کرد. نوشته جایگزین روغن‌موتورهای «توتال» معرفی شد اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، مدیران ارشد شرکت «بهتام روانکار» و «نفت بهران» در همایشی که با حضور نماینده‌هایی از شرکت‌های خودروساز و عوامل فروش روغن‌موتورهای بهران و توتال در کشور برگزار شد، از برند جدید شرکت به‌تام روانکار به‌عنوان جایگزین روغن‌موتورهای توتال در ایران رونمایی کردند. با خروج شرکت توتال از بازار ایران،‌ به‌تام روانکار برند جدید «بی‌تی» را به بازار معرفی کرد تا اصالت روغن‌های توتال در ایران با این برند در بازار ادامه پیدا کند.

هدف از برگزاری این همایش این بود تا تلاش مدیران و متخصصان ایرانی برای پوشش خلأ ترک «توتال» و «الف» به بار بنشیند. شاید یکی از مزایای خودروهای فرانسوی حاضر در بازار ایران این بود که روغن‌موتورهای موردنیازشان، به‌صورت سفارشی و با ادتیوهای مخصوص توسط توتال و الف در داخل کشور تولید می‌شد؛ مزیتی که یک‌باره با شروع دوباره تحریم‌ها و خروج توتال فرانسه از دست رفت. اما حسن‌نیت فرانسوی‌ها اجازه نداد تا به‌طور کامل ارتباط خود را با شرکای خوش‌عهد ایرانی قطع کنند.

از این رو، شرکت به‌تام روانکار (توتال سابق) که به‌عنوان نماینده انحصاری تولید و توزیع روغن‌موتورهای صنعتی و گریس‌های توتال، از سال ۱۳۸۱ با امضای قرارداد همکاری بین شرکت توتال فرانسه و نفت بهران در بازار ایران شروع به فعالیت کرده بود، حالا با همان مواد اولیه قصد دارد تداوم حضور این محصول در بازار ایران را تضمین کند.

شرکت به‌تام روانکار که از ابتدای فعالیت خود سعی داشت با تجهیزشدن به پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و خطوط تولیدروغن و گریس، همچنین کمک گرفتن از تخصص توتال در فرمولاسیون‌های پیشرفته، محصولات متفاوتی را روانه بازار ایران کند. تاجایی‌که به‌تام روانکار با تولید روغن‌موتورهای توتال توانست سهم بالایی از بازار روغن‌موتور خودروهای فرانسوی و حتی غیرفرانسوی بازار ایران را به خود اختصاص دهد. حال اما پس از گذشت ۱۶‌سال از زمان شروع فعالیت این شرکت و کسب سهم قابل‌توجه‌ از بازار، تحریم‌های اقتصادی ایالات‌متحده، شرایط خاصی را برای حضور شرکت‌های خارجی در ایران ایجاد کرده است تا درنهایت توتال نیز مجبور به ترک ایران شود.

اما براساس طرح و برنامه‌ریزی مدیران شرکت به‌تام روانکار، قرار شد این خروج آسیبی به چرخه تامین نیاز مشتریان بزرگ صنعتی کشور وارد نکند. مدیران این شرکت با حفظ تجهیزات تولید و ماشین‌آلات کارخانه در کنار تقویت روند واردات مواد اولیه سعی کرده‌اند کیفیت ارائه‌شده در محصولات توتال را حفظ کرده و آن را با برند جدید و ملی عرضه کنند.

همچنین برخی از تولیدکنندگان پیش از عرضه محصول به بازار، این محصول را مورد ارزیابی قرار داده‌اند تا تامین روانکارهای مورد نیاز خود و مشتریانشان را با این محصول انجام دهند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به ایران‌خودرو، کرمان‌موتور، گروه مپنا و فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد.

در مراسم رونمایی از برند جدید bt که مختصر شده به‌تام روانکار است، مشخص شد که محصولات این برند از ۲۹‌دی‌ماه با برند Quantic به‌جای Quartz توتال و Renovation به‌جای برند Evolution از «الف» به بازار عرضه شوند. بنابراین باتوجه به توقف عرضه محصولات توتال، توسط نماینده اصلی این شرکت در ایران، باید انتظار داشت که از این به بعد شاهد افزایش نمونه‌های تقلبی از محصولات توتال در بازار باشیم، اما مصرف‌کنندگان این برند باید نسبت به این توقف تولید، آگاه باشند و بدانند که بهترین جایگزین محصولات توتال در بازار محصولات bt شرکت به‌تام روانکار خواهد بود.

مواداولیه موردتایید توتال در روغن‌ موتور bt

جعفری، مدیرعامل شرکت به‌تام روانکار درباره نحوه تامین مواداولیه محصولات برند bt گفت: مبادی تامین روغن پایه و ادتیوهای محصولات ما هیچ تغییری پیدا نکرده‌اند و همچنان بر اساس اصول و قواعد تعیین‌شده توسط توتال فرانسه نسبت به تامین مواد اولیه مورد نیاز خود عمل می‌کنیم. وی تاکید کرد، درست است که توتال در ظاهر از ایران رفته اما تمام‌ محصولات برند بی‌تی با همان ترکیب روغن پایه و ادتیوهایی تولید خواهند شد که در گذشته به توصیه توتال در فرمولاسیون خود از آنها استفاده می‌کردیم.

شرایط عرضه bt بهتر از توتال خواهد بود

شهریار جلی، مدیر فروش شرکت به‌تام روانکار نیز در مورد تلاش‌های این شرکت برای رسیدن روغن‌های با اصالت به دست مشتریان توضیح داد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اطلاعات موردنیاز برای مراجعه مشتریان به شبکه نمایندگی‌ها، داخل سایت این مجموعه قرار خواهد گرفت تا مشتریان از اصالت محصول تهیه‌شده اطمینان‌خاطر داشته باشند.


جایگزین روغن‌موتورهای «توتال» معرفی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت