واردات ملزومات خطوط تولید بدون انتقال ارز تا سقف 300 میلیون دلار مجاز شد


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام ‌کرد: ثبت سفارش واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید تا سقف 300 میلیون دلار به صورت بدون انتقال ارز تا پایان سال 1398 مجاز است.

تولیدو تجارت | ایسنا | 3 ساعت پیش |1/21/2019 1:59:40 PM 56 بازدید

واردات ملزومات خطوط تولید بدون انتقال ارز تا سقف 300 میلیون دلار مجاز شد

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی با اعلام ‌این خبر گفت: هیات وزیران این تصمیم را به منظور تسهیل فرآیند تولید و به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی مصوب کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: به موجب این مصوبه، واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید با تایید وزارت صمت و اعلام منشاء ارز به بانک مرکزی تا سقف مشخص شده، جهت ترخیص کالا مجاز است.

مقیمی اظهار امیدواری کرد: با ابلاغ این مصوبه صاحبان صنایع برای تامین قطعات و مواد اولیه ضروری خود با دغدغه کمتری می‌توانند اقدام به واردات مواد اولیه کنند .

وی این مصوبه را در راستای کاهش بروکراسی اداری و تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت برشمرد و خاطرنشان‌کرد: مصوبه هیات دولت برای همه صنعتگران قابل اجرا بوده و واحدهای تولیدی می‌توانند با تایید وزارت صمت اقدام به واردات مواد مورد نیاز تولید کنند.

انتهای پیام

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403