برگزاری ویژه برنامه «عاشورای فاطمی» در 370 مسجد مرکز و جنوب تهران


 برگزاری ویژه برنامه «عاشورای فاطمی» در 370 مسجد مرکز  و جنوب تهران

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران از برگزاری ویژه برنامه «عاشورای فاطمی» در مساجد این ناحیه خبر داد.

حجت الاسلام «مهران مجیدی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،با اعلام ویژه برنامه عاشورای فاطمی به دلیل تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در این ویژه برنامه که در مساجد مرکز و جنوب تهران برگزار می شود، تلاش می شود، تقارن و تطابقی میان دوران بهمن ۵۷ که مصادف با محرم و صفر بود با سال ۹۷ و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی صورت گیرد.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: بر اساس این ویژه برنامه در مساجد برنامه سخنرانی، عزاداری، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، یادواره شهدا، اهتمام به موضوع بلوغ انقلاب مورد توجه قرار می گیرد.

مجیدی اظهار کرد:اصول اصلی برنامه ها و رویکرد ناحیه برای این ایام به مساجد در بسته فرهنگی تهیه و ارسال و مساجد به تناسب امکانات و توانمندی هایی که دارند،یکی از برنامه های مورد نظر را در مساجدشان برگزار می کنند.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امورمساجد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حضرت زهرا(ع) اولین شهیده مدافع حریم ولایت بوده اند،به همین جهت در راستای بزرگداشت مقام و سیره و شخصیت آن حضرت برنامه های ویژه در مساجد برگزار می شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن تعدادی از مساجد این ناحیه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این مساجد در ساعات طولانی درشان به روی شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن باز خواهد بود و ضمن برگزاری برنامه های فرهنگی، ایستگاه صلواتی، امکان استراحت خانواده ها را در مسجد میسر می کند.

مجیدی همچنین به نشست شورای فرهنگی ناحیه اشاره کرد و گفت: «مسجد و مدرسه»، «مشاوره حقوقی» و «مسجد و خانواده» رویکرد مهمی است که مساجد نسبت به آن برنامه ریزی و تمهیدات لازم را فراهم کنند تا با مکانیزهای لازم شاهد اتفاقات خوب در مساجد باشیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403