امروز آمریکا بیش از پیش در منطقه تضعیف شده است


رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد آمریکا برخی ابزارهای خود را در نشست ورشوی لهستان بسیج خواهد کرد اما این نشست هم تمام خواهد شد و پیروزی تازه ای برای محور مقاومت رقم خواهد خورد زیرا آمریکا بیش از پیش در لبنان و منطقه تضعیف شده است.

­

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد آمریکا برخی ابزارهای خود را در نشست ورشوی لهستان بسیج خواهد کرد اما این نشست هم تمام خواهد شد و پیروزی تازه ای برای محور مقاومت رقم خواهد خورد زیرا آمریکا بیش از پیش در لبنان و منطقه تضعیف شده است.
به گزارش پایگاه خبری العهد، هاشم صفی الدین در دیدار با ائمه جماعات مساجد در صور گفت: وقتی آمریکا با خفت و خواری و به طور ناگهانی عقب نشینی خود را از سوریه اعلام می کند، به معنای این است که آمریکا ضعیف است و قدرتی ندارد بنابراین کشورهای عربی باید مثل برخی از مردم لبنان دریابند که آمریکا که در گذشته پشت آنها را خالی کرده بود. صفی الدین افزود: متاسفانه برخی کشورهای عربی عقلشان از درک مسائل عاجز است و هرگز چیزی نفهمیده اند و به نظر می رسد در آینده نخواهند فهمید. آمریکا بارها آنان را فروخته است و اکنون آماده است بارها و بارها آنان را بفروشد به ویژه اینکه برخی چشم امید به حمایت های آمریکا دوخته اند اما در واقع آمریکا همواره بازیچه های خود را در منطقه ریشخند کرده است.
صفی الدین خاطر نشان کرد: این نخستین بار نیست که آمریکا از نشست های بین المللی برای مقابله با مقاومت و محور آن خبر می دهد. آمریکا سال 1982 نیز با قلدرمآبی و با سلاح ها و ناوهایش اینجا در لبنان حضور داشت و از تغییر نقشه خاورمیانه با اشغال لبنان توسط اسرائیل می گفت. اسرائیل در بیروت بود اما نه آمریکا و نه اسرائیل و نه حتی همه ناوهای آمریکایی، هیچ یک نتوانستند مسیر مقاومت را تغییر دهند و مقاومت با تقدیم شهدا و مجاهدان خود بر آنها پیروز شد.
صفی الدین افزود: آمریکا سال 1996 همه نیروهای خود را در شرم الشیخ بسیج کرد تا جلوی مقاومت بایستد. آن زمان اروپاییها، روس ها و همه کشورهای عربی که برخی از سران آنها امروز مرده یا رو به مرگند، با آمریکا همراهی کردند اما آمریکا نتوانست سد راه مقاومت شود و پیروزی بزرگتری سال 1996 حاصل شد.
صفی الدین تصریح کرد: آمریکایی که سال 2000 با وسوسه ها، پول و سیاست خود و نیز با اعمال فشار، همه نیروهایش را به نابودی مقاومت ترغیب کرد، دستاوردی نداشته است و اقدام این کشور سال 2006 و اقدام اخیر آن در سوریه برای نابودی مقاومت، بی نتیجه بود و مقاومت پابرجاست.
وی در پایان گفت: آمریکا برخی دست نشانده های خود را در نشست ورشوی لهستان بسیج خواهد کرد اما این نشست هم تمام خواهد شد و پیروزی تازه ای برای محور مقاومت رقم خواهد خورد زیرا آمریکا بیش از پیش در لبنان و منطقه تضعیف شده است و این واقعیتی است که همگان به آن واقفند بنابراین سیاستمداران خُرد لبنان و منطقه نباید اجازه دهند آمریکا بار دیگر آنان را ریشخند کند و باید ثابت کنند آلت دست آمریکا نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس