طرز تهیه غوره بادمجان یک خورش متفاوت و خوشمزه


در تهیه غوره بادمجان از 2 نوع دستور آشپزی استفاده می کنند، البته مواد به کار رفته در هر دو نوع دستور برای پخت خورش غوره بادمجان تقریبا یکسان می باشد و تنها تفاوت آن در گوشت می باشد، که در یک دستور از گوشت مرغ و یا جوجه استفاده می شود و در دستور پخت دوم، به جای گوشت مرغ از گوشت چرخ کرده استفاده می کنند. در این بخش به ارائه طرز تهیه غوره بادمجان با...

در تهیه غوره بادمجان از ۲ نوع دستور آشپزی استفاده می کنند، البته مواد به کار رفته در هر دو نوع دستور برای پخت خورش غوره بادمجان تقریبا یکسان می باشد و تنها تفاوت آن در گوشت می باشد، که در یک دستور از گوشت مرغ و یا جوجه استفاده می شود و در دستور پخت دوم، به جای گوشت مرغ از گوشت چرخ کرده استفاده می کنند. در این بخش به ارائه طرز تهیه غوره بادمجان با گوشت مرغ می پردازیم.

خورش های متفاوتی با بادمجان می توان تهیه کرد. علاوه بر خورش غوره بادمجان، می توان به خورش مرغ و بادمجان، خورش قیمه بادمجان، و نیز خورش گوجه بادمجان اشاره کرد.

طرز تهیه غوره بادمجان یک خورش متفاوت و خوشمزه

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای تهیه خورش غوره بادمجان با مرغ عبارت است از:

بادمجان/ ۶ عدد مرغ یا جوجه/ ۸۰۰ گرم غوره/ ۲ خوشه گوجه فرنگی/ ۵ عدد پیاز متوسط/ ۱ عدد نمک و ادویه/ به مقدار لازم روغن/ به میزان لازم

طرز تهیه غوره بادمجان یک خورش متفاوت و خوشمزه

طرز تهیه غوره بادمجان با مرغ

ابتدا بادمجان ها را خوب شست و شو دهید. پس از گرفتن پوست بادمجان ها، به دلخواه یعنی به صورت عرضی و یا به شکل طولی برش بزنید و آن ها را به همراه مقداری روغن درون تابه ای مناسب سرخ نمایید.

در حین سرخ شدن بادمجان ها، پس از گرفتن پوست پیاز، آن را به صورت نگینی خرد کنید و با کمی روغن درون قابلمه تف دهید و سپس زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، گوجه فرنگی و مرغ که از قبل به قطعات کوچک تر تقسیم کرده اید را به همراه مقداری آب به قابلمه حاوی پیازها اضافه کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه غوره بادمجان باید غوره ها را خوب بشویید و آن ها را از خوشه جدا کنید و بعد به همراه بادمجان های سرخ شده به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.

سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید و صبر کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. پس از اطمینان از پخت بادمجان و گوشت مرغ و همچنین تست کردن مزه آن، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

اکنون خورش غوره بادمجان آماده شده است و می توانید آن را داخل ظرف مخصوص خورش بریزید و با تزیینی زیبا به همراه چلو و یا حتی نان سرو نمایید.

طرز تهیه غوره بادمجان یک خورش متفاوت و خوشمزه

حال که با دستور پخت غوره بادمجان خورش خوشمزه و متفاوت آشنا شدید، ضمن سپاس از همرایتان با این مطلب، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با دستور آشپزی انواع خورش ها و غذاهای ایرانی از مطالب قبلی آرگا در بخش آشپزی دیدن نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...