پلیس‎‎های انگلیسی زبان در یزد چه خواهند کرد؟


پلیس‎‎های انگلیسی زبان در یزد چه خواهند کرد؟

گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع درآمدزا امروزی جهان، علاوه بر ایجاد اشتغال، در توسعه پایدار کشورها نیز نقش شایانی را ایفا می‎‎کند لذا دولتمردان کشورمان با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری در گوشه گوشه ی ایران اسلامی توسعه این بخش را با جدیت دنبال می‎‎کنند. شهر یزد به عنوان یکی از مهمترین، بی‎نظیرترین و خوش‎‎رنگ‎ترین اضلاع مثلث طلایی گردشگری...

پلیس توریسم که برای نخستین بار در کشور با مشارکت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی در سال 1381 در یزد راه‎‎اندازی و پس از مدتی فعالیتش متوقف شده بود، با رایزنی‎‎های میراث فرهنگی مجدداً در بافت جهانی این شهر احیا می‎‎شود.

گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع درآمدزا امروزی جهان، علاوه بر ایجاد اشتغال، در توسعه پایدار کشورها نیز نقش شایانی را ایفا می‎‎کند لذا دولتمردان کشورمان با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری در گوشه گوشه ی ایران اسلامی توسعه این بخش را با جدیت دنبال می‎‎کنند.

شهر یزد به عنوان یکی از مهمترین، بی‎نظیرترین و خوش‎‎رنگ‎ترین اضلاع مثلث طلایی گردشگری ایران پس از ثبت جهانی، این روزها شاهد دوره‎ی جدیدی از گردشگری است ولی یکی از مهمترین عوامل دخیل در پیشبرد اهداف این بخش موضوع امنیت است.

بروز برخی مسائل و مشکلات مبتلا به این صنعت با وجود امنیت بالای کشورمان به ویژه در شهر یزد، باعث شد که برای نخستین بار در کشور با مشارکت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان یزد در سال 1381، پلیس توریسم در این شهر تاریخی شکل بگیرد ولی فعالیت‎‎های این حوزه دوام زیادی نیاورد و پس از مدتی متوقف شد.

به دنبال ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و لزوم برقراری امنیت و راهنمایی گردشگران این شهر که اینک در صدر توجه گردشگران جهانی است، مسئولان میراث فرهنگی استان مصمم به احیای مجدد پلیس گردشگر در یزد شده‎‎اند و در این راستا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از تلاش برای تعیین مکانی در این بافت تاریخی برای استقرار این پلیس تخصصی با توانایی ویژه خبر می‏‏دهد.

سید مصطفی فاطمی با اشاره به احیای پلیس توریسم در شهر یزد، در این باره تصریح می‎‎کند: به زودی نیروهای پلیس مسلط به زبانهای خارجی و آشنا به مسائل گردشگران در بافت جهانی یزد مستقر خواهند شد.

وی با بیان این که رایزنی های اولیه در این رابطه با فرماندهی نیروی انتظامی انجام و همکاری این بخش در حال انجام است، اظهار می‎کند: از آنجایی که واگذاری مکانی در محدوده بافت تاریخی یزد باید از سوی دفتر حفظ و احیاء بناها، محوطه‎‎ها و بافت های تاریخی میراث فرهنگی کشور انجام شود، به دنبال تهیه مکانی مناسب برای استقرار پلیس توریسم در محدوده این بافت جهانی هستیم.

این مسئول با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های شهر جهانی یزد برای تبدیل شدن به شهر اول گردشگری کشور، گفت: خوشبختانه یزد در سنوات اخیر شاهد درصد بالایی گردشگر به ویژه گردشگران خارجی نسبت به جمعیت استان و در مقایسه با شهرهایی چون اصفهان و شیراز که محورهای مهم گردشگری کشور هستند، بوده است و ضرورت دارد که با خدمات بهتری از جمله با ایجاد پلیس توریسم به این حجم از گردشگران ارائه شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022