فتاح: کار جهادی را دولتی و اداری نکنیم


رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه کار جهادی را نباید دولتی و اداری کنیم، گفت: برخی به دنبال این...

فتاح: کار جهادی را دولتی و اداری نکنیم

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه کار جهادی را نباید دولتی و اداری کنیم، گفت: برخی به دنبال این هستند که دستاوردهای ۴۰ ساله نظام را به پستو ببرند و مردم را نا امید کنند.

به گزارش کمیته امداد، سیدپرویز فتاح در مراسم رونمایی از سامانه «خوب باشیم» ویژه گروه‌های جهادی همکار با کمیته امداد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این روزها در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم و شرایط به گونه‌ای است که نظام بیشتر از هر زمانی به فداکاری ما نیاز دارد.

وی با یادآوری ایثارگری مردم ایران در طول دفاع مقدس، ادامه داد: ما از سختی‌های جنگ سربلند بیرون آمدیم و حال که نهال انقلاب تنومندتر شده به مراقبت بیشتری هم احتیاج دارد زیرا ارزش‌ها و بهای آن بالا رفته است. چهلمین سالگرد انقلاب، اربعین ماست و انقلاب از جان ما شیرین‌تر است و حاضریم جانمان را فدا کنیم.

رئیس کمیته امداد افزود: شأن کار جهادی بالاست و طبق وعده الهی، خداوند تمام این سختی‌ها و نیکی‌ها را به بهترین بها خریدار است.

وی با بیان اینکه جنس کار جهادی خلوص است، تاکید کرد: کار جهادی با اخلاص و روحیه مجاهدت‌گونه صورت می‌گیرد و خواهش من این است که گروه‌های جهادی، دولتی، اداری و پولی مدیریت نشوند و بگذاریم با صدق کارشان را انجام‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی با عمل خود با خدا معامله می‌کنند، افزود: کار جهادی هر چقدر با صدق و اخلاص باشد خواهان بیشتری دارند و برخی‌ که راه را غیر از این رفتند، موفق نشدند.

فتاح خاطرنشان کرد: خداوند در دفاع مقدس اخلاص رزمندگان را خرید و شما هم راه آن‌ها را می‌روید لذا توصیه می‌کنم به هیچ گروه و فردی وابستگی نداشته باشید.

وی با گرامیداشت یاد جهادگر عرصه خدمت در بشاگرد، گفت: امروز عکس «حاج عبدالله والی» در بیشتر خانه‌های روستایی بشاگرد هست و نگاه‌ آن‌ها را به انقلاب متفاوت کرده است.

فتاح با اعلام آمادگی کمیته امداد برای همکاری با گروه‌های جهادی در محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف افزود: ما آغوشمان برای ورود گروه‌های جهادی باز است و آماده همکاری با گروه‌های جهادی هستیم.

وی با انتقاد از افراد و گروه‌هایی که نظام را به کم‌کاری در حوزه رفع محرومیت متهم می‌کنند، گفت: سال ۱۳۷۵ جمعیت مددجویان ما بیشتر از امروز بود. امروز خوشبختانه در راه‌سازی، برق‌رسانی و آب‌رسانی به روستاها در مناطق صعب‌العبور اقدامات زیادی انجام شده است. نظام در این ۴۰ سال کارهای زیادی انجام داده است و نباید نا امید باشیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی یک جبهه فرهنگی هستند، گفت: گروه‌های جهادی من را به یاد روز‌های جنگ می‌اندازند که همه برای یک عملیات تمام تلاششان را می‌کردند.

وی با بیان اینکه ظرف ۹ ماه پس از زلزله کرمانشاه، ۳۰ هزار خانه در کرمانشاه ساخته شده است، گفت: ما از این وضعیت راضی نیستیم اما کدام کشور توانسته چنین کاری انجام دهد؟.
فتاح با اشاره به اینکه امروز برای بقای نظام و انقلاب نیازمند روحیه جهادی و دفاع مقدسی هستیم، گفت: در این اوضاع اقتصادی می‌توان کار‌های زیادی انجام داد و ما امسال صف‌‌ جهیزیه و وام ضروری مددجویان را از میان برداشتیم.
در ادامه این همایش، حسین یکتا رزمنده دفاع مقدس با اشاره به جنگ نرم دشمن در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت: امام (ره) انقلاب را مردمی شروع کرد اما متاسفانه امروز دولتی اداره می‌شود.

شرایط به گونه‌ای شده که امروز برگشتن به آن هدایت مردمی و مردم‌محور بودن، سخت است.

وی با بیان اینکه تفکر انقلاب، تفکر مردم‌پایه بود ادامه داد: باید نگاه امدادی و خدمت‌رسانی به محرومان به طور کامل مردمی باشد.
یکتا با تاکید بر ضرورت تشکیل یک مرکز فرماندهی برای کار جهادی و خدمت‌رسانی با محوریت کمیته امداد خاطرنشان کرد: حرکت‌های امروز باید تخصصی و مردمی باشد. اگر کمیته امداد مرکز فرماندهی برای گروه‌های جهادی باشد، بهره‌وری و برکت کار بیشتر می‌شود.

یکتا با بیان اینکه با سیستم و سامانه‌های دولتی نمی‌توان برخی مشکلات را حل کرد، گفت: برای حل مشکلات نیازمند حضور مردم در صحنه هستیم و لازم است یک شبکه ملی برای کارهای جهادی ایجاد شود.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به جنگ اجتماعی دشمن علیه کشورمان، افزود: امروز کمیته امداد می‌تواند با فرماندهی، زیرساخت و توانمندسازی گروه‌های جهادی با این جنگ مقابله کند و افراد این گروه‌ها هر کدام می‌توانند شهید همت، باکری و خرازی باشند.

یکتا با تاکید بر اهمیت تخصصی شدن اقدامات گروه‌های جهادی افزود: امروز ما گروه جهادی دائم، مستمر و تخصصی کم داریم، باید برای تشکیل اینچنین گروه‌هایی تلاش کنیم.

وی گفت: در زلزله کرمانشاه، سازماندهی مردمی را دیدیم که با تمام توان در میدان حضور داشتند و ما نیاز به چنین سازماندهی‌هایی در تمامی بخش‌ها داریم.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز برخی‌ به دنبال ساختن رهبران اجتماعی جعلی هستند، گفت: باید با توانمندسازی مردم در دوردست‌ها، آن‌ها را به عنوان رهبران اجتماعی تربیت کنیم. امروز نیازمند قرارگاه هستیم تا گروه‌های جهادی بتوانند در این قرارگاه‌ها جمع شوند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، در این مراسم سامانه «خوب باشیم» با هدف تجمیع فعالیت‌های داوطلبانه گروه‌های جهادی و خیران و همچنین هم‌افزایی این اقدامات رونمایی شد. اشخاص داوطلب و گروه‌های جهادی می‌توانند با ثبت اطلاعات خود در این سامانه به آدرس jahadi.emdad.ir نحوه همکاری و زمینه خدمت‌رسانی خود را اعلام کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از ۹ گروه جهادی به نمایندگی از تمامی گروه‌هایی که در امر خدمت‌رسانی به محرومان مشارکت داشته‌اند تقدیر به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی