توسعه صنایع دستی می تواند اقتصاد کردستان را رونق بخشد/ سنندج نیازمند احداث بازار صنایع دستی است


توسعه صنایع دستی می تواند اقتصاد کردستان را رونق بخشد/ سنندج نیازمند احداث بازار صنایع دستی است

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج گفت: توسعه صادرات صنایع دستی کردستان می تواند رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، نجیب اداک در سی و نهمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج که با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش فرصتی بی نظیر برای فعالان صنایع دستی کردستان است که ظرفیت های فعلی را به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود: اگر استانداردهای لازم را کسب کنیم پس از دوره فعلی می توانیم به ثبت نام کلاش مریوان در فهرست جهانی امیدواریم باشیم.

اداک گفت: در بحث بسته بندی باید از ظرفیت هنرمندان گرافیست و ایده پردازان این عرصه استفاده شود و در قالب مسابقه ای فراگیر می توان از این ظرفیت ها بهره برد.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی سنندج اظهار داشت: باید در کوتاه ترین زمان ممکن بازار صنایع دستی در شهر سنندج احداث شود و اتاق بازرگانی سنندج از توان خود برای رایزنی با مسئولان کشوری و استانی استفاده می کند.

وی با بیان اینکه رونق اشتغالزایی در کردستان مورد تاکید مسئولان ارشد کشوراست، گفت: ظرفیت های فرهنگی استان خصوصا در حوزه صنایع دستی می تواند به رونق گردشگری و در نهایت رشد اقتصادی مردم کمک کند.

۴۶

کد خبر 1224288

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند