شهادت اوج کمال است/دستیابی حضرت فاطمه(س) به اوج کمال


شهادت اوج کمال است/دستیابی حضرت فاطمه(س) به اوج کمال

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که اوج کمال شهادت در راه خداست، افزود: حضرت فاطمه(س) از ولایت دفاع کرد و جهاد کبیر انجام داد و به‌خاطر صداقت و جهاد در راه خدا به کمال رسید.

شهادت اوج کمال است/دستیابی حضرت فاطمه(س) به اوج کمالبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه خرم‎آباد یک‌شنبه، 30 دی در جمع کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهارکرد: در میان مردان تعداد زیادی به کمال رسیدند اما در میان زنان چهار نفر به کمالات رسیدند.
وی حضرت آسیه را نخستین زنی دانست که به مرحله کمال رسید و با ذکر این مطلب که آسیه زنی بود در دربار فرعون در جایی‌که سراسر گناه و آلودگی بزرگ شد، ادامه داد: نکته قابل بررسی این است که آسیه دینش را حفظ کرد البته خیلی مهم است زمینه گناه فراهم باشد اما انسان گناه نکند.
آیت‌الله میرعمادی حضرت مریم را دومین زنی دانست که به مقام کمال رسیده است و گفت: سومین زنی که به مرحله کمال رسید خدیجه‌کبری(س) است تا جایی‌که پیامبر از او به‌عنوان «رکن زندگی» یاد کرد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که چهارمین زنی که به مرحله کمال رسید حضرت فاطمه‌زهرا(س) بود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) ذاتاً دختر رسول خدا و در خانه وحی پرورش یافت اما حضرت زهرا(س) صفات اکتسابی ازجمله علم به قرآن را کسب کرد.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که فاطمه علم به قرآن را دست آورد، ادامه داد: حضرت فاطمه(س) به‌خاطر علم و ایمان و عبادت به کمال رسید این در یکی‌از القاب فاطمه صدیقه است.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که حضرت فاطمه(س) به‌خاطر صداقت و جهاد در راه خدا به کمال رسید، ادامه داد: فاطمه(س) در راه ولایت دفاع کرد و جهاد کبیر انجام داد.
این مفسر قرآن‌کریم به دستیابی حضرت فاطمه به اوج کمال اشاره کرد و افزود: زهرای مرضیه(س) به‌خاطر شهادت به کمال رسید چراکه اوج کمال شهادت است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)