خدمات‌رسانی «سامانه سینا» به فرهنگیان و اولیا / اجرای طرح یک ریال هزینه برای آموزش و پرورش نداشت


خدمات‌رسانی «سامانه سینا» به فرهنگیان و اولیا / اجرای طرح یک ریال هزینه برای آموزش و پرورش نداشت

مشاور وزیر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عملکرد سامانه سینا گفت: آموزش و پرورش برای راه انازی این سامانه یک ریال هم هزینه نکرد.

خدمات‌رسانی «سامانه سینا» به فرهنگیان و اولیا / اجرای طرح یک ریال هزینه برای آموزش و پرورش نداشتمحمدرضا اسماعیلی مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت سامانه یکپارچه نرم افزاری آموزش و پرورش(سینا) اظهار کرد: پلتفرم سینا در سه سطح اولیا، فرهنگیان و دانش آموزان سرویس دهی دارد و بسیاری از خدمات آموزش و پرورش از این طریق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله خدماتی که این پلتفرم ارائه می‌دهد آموزش ضمن خدمت به فرهنگیان بوده و به طور کلی تمام خدمات از طریق این پلتفرم رایگان است و حتی هزینه اینترنت هم اعمال نمی‌شود.

مشاور وزیر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تمام اطلاعات خانواده‌ها و فرهنگیان نزد آموزش و پرورش است و این بانک اطلاعاتی در اختیار جای دیگر قرار نمی‌گیرد، گفت: حفظ اطلاعات این پلتفرم از طریق دستگاه‌های امنیتی حوزه نرم‌افزار و فضای سایبری کاملا مورد تایید قرار گرفته است؛ ضمن اینکه اطلاعات خاصی هم از جامعه ذینفعان دریافت نمی‌کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه این پلتفرم مزایای قابل توجهی را برای خانواده‌ها و فرهنگیان در نظر گرفته است، تصریح کرد: این سامانه نرم افزاری سکویی برای ارتباطات، آموزش خانواده و آشنایی با آسیب‌های اجتماعی است.

نظارت آموزش و پرورش بر محتوای تلویزیون تعاملی سینا

وی ادامه داد: تلویزیون تعاملی سینا تنها یکی از سرویس‌های این پلتفرم است و خدمات دیگری را هم در نظر داریم.

مدیر پروژه سامانه نرم افزاری آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و محتوای این سامانه نرم‌افزاری کاملا تحت کنترل آموزش و پرورش است، تاکید کرد: این پروژه طی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش پیش می‌رود و در این فرآیند آموزش و پرورش صرفا در حوزه کنترل محتوا و تولید آن فعالیت دارد و مابقی اقدامات را طرف مقابل انجام می‌دهد و یک ریال هم بابت راه اندازی این سامانه پرداخت نکرده است.

اسماعیلی به شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده در این پلتفرم اشاره کرد و گفت: این شبکه اجتماعی بسیاری از نیاز‌های خانواده‌ها و دانش آموزان در حوزه نیاز به ارتباطات مجازی را برطرف می‌کند.

توسعه عدالت آموزشی از طریق پلتفرم سینا

وی با بیان اینکه توجه به توسعه عدالت آموزشی از طریق تلویزیون تعاملی سینا مورد توجه قرار گرفته است؛ بیان کرد: در نظر داریم تا با استفاده از ظرفیت سامانه یکپارچه نرم‌افزاری، خدمات آموزشی رایگان را در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار دهیم و خدمات آموزشی که معلمان در کلانشهر‌ها ارائه می‌دهند از طریق این پلتفرم به مناطق محروم منتقل شود.

مشاور وزیر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین این پلتفرم بستر مناسبی است تا در واقع اضطراری همچون زلزله که مدارس تعطیل می‌شوند دانش آموزان از تحصیل باز نمانند و صرفا با تلفن همراه یا تبلتی امکان نصب سیم کارت داشته باشد و آنتن دهی مناسبی هم در منطقه باشد؛ از آموزش‌های لازم بهره بگیرند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403