کلید درمان بیماری‌های روده در دانه‌های این میوه نهفته است


کلید درمان بیماری‌های روده در دانه‌های این میوه نهفته است

یک متابولیت میکروبی بزرگ که از ترکیبات پلی فنولی توت‌ها و انار استخراج شده است قادر است بیماری‌های التهابی روده کولیت اولسراتیو و کرون- را تسکین دهد.

بهداشت نیوز :محققان دانشگاه لوییسویل واقع در کنتاکی آمریکا یک ترکیب طبیعی از انار و انواع توت را شناسایی کردند که امکان درمان بیماری‌های الت‌های روده -کرون و کولیت اولسراتیو- را فراهم می‌کند.

این ترکیب که «urolithin A» یا «UroA» نام دارد، نوعی متابولیت است که در نتیجه تعامل باکتری‌های روده با پلی فنل‌های موجود در انار و برخی دیگر از میوه‌ها ازجمله انواع توت تولید می‌شود.

به طور خاص واکنش الاجیک اسید موجود در انار و انواع توت از جمله تمشک و توت فرنگی با باکتری «Bifidobacterium pseudocatenulatum» که در روده گونه‌ای از آن با عنوان «INIA P۸۱۵» وجود دارد، موجب آزاد شدن ماده UroA می‌گردد.

این ترکیب طبیعی دارای یک ترکیب مصنوعی مشابه موسوم به «UAS۰۳» است که همان اثر درمانی را روی بیماری‌های التهابی روده بر جای می‌گذارد.

شایع‌ترین بیماری‌های التهابی روده شامل کولیت زخمی و بیماری کرون هستند که هردو موجب التهاب بلندمدت در دستگاه گوارش از جمله مری، معده و روده می‌شوند. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه «Nature Communications» منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟