اولین ماه گرفتگی 2019 آغاز شد


اولین ماه گرفتگی 2019 آغاز شد

خسوف گرگینه یا اولین ماه گرفتگی 2019 آغاز شد و این پدیده حدود یک ساعت به طول می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پدیده ماه گرفتگی یا خسوف ۲۰ و ۲۱ ژانویه برابر با ۳۰ دی و اول بهمن در قسمت‌هایی در بخش‎هایی از آمریکا شمالی و جنوبی، بخش‌هایی از اروپای غربی و آفریقا قابل مشاهده خواهد بود؛ این پدیده نجومی که اولین ماه گرفتگی سال ۲۰۱۹ هم محسوب می‌شود در ایران از لحظاتی پیش آغاز و گرفت کامل آن ۱:۰۱:۵۹ طول می‌کشد و نمود آن در کشور به صورت نیم سایه است.

وقوع پدیده ماه گرفتگی در این زمان به خسوف گرگینه هم معروف است و علت آن هم به داستان کهن برمی‌گردد و بر اساس این داستان گرگینه انسانی است که در زمان وقوع ماه کامل در ماه ژانویه در کالبد یک گرگ ظاهر می‌شود.

اولین ماه گرفتگی 2019 آغاز شد

با شروع پدیده خسوف ماه به رنگ قرمز در می‌آید چراکه سایه زمین به طور کامل ماه را می‌پوشاند در واقع نور از جو زمین عبور کرده و به ماه می‌رسد و پس از آن به چشمان ما بازتاب می‌شود و این پدیده به نام ماه خونین موسوم است.

آغاز این پدیده در تهران در ساعت ۶ و ۶ دقیقه و ۲۹ ثانیه با ورود ماه به نیم سایه زمین آغاز شد و مرحله اول گرفت جزئی ساعت ۷ و ۳ دقیقه و ۵۴ ثانیه است در واقع لحظه طلوع خسوف ساعت ۷ و ۱۱ دقیقه خواهد بود و در ساعت ۸ و ۴۲ دقیقه و ۱۴ ثانیه گرفت کامل به اوج خود خواهد رسید.

اولین ماه گرفتگی 2019 آغاز شد

این خسوف آخرین ماه‌گرفتگی خونین تا سال ۲۰۲۱ است البته دو اَبَرماه‌گرفتگی خونین دیگر در ۲۶ مه ۲۰۲۱ (۵ خرداد ۱۴۰۰) و ۱۶ مه ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) به وقوع خواهند پیوست و اَبَرماه‌گرفتگی بعدی در سال ۲۰۵۰ یعنی ۳۱ سال دیگر رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

آغاز اولین خسوف خونین در سال ۲۰۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر