انهدام دهها موشک اسرائیل در جریان حمله گسترده به خاک سوریه+ فیلم و عکس


انهدام دهها موشک اسرائیل در جریان حمله گسترده به خاک سوریه+ فیلم و عکس

شفقنا- رژیم صهیونیستی بار دیگر خاک سوریه را هدف حمله قرار داده و سامانه های پدافند هوایی این کشور نیز به مقابله با آن پرداختند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) بامداد امروز (دوشنبه) از شنیده شدن صدای چندین انفجار در آسمان شهر دمشق، پایتخت این کشور خبر داد. خبرنگار سانا ضمن اعلام این که سامانه […]

انهدام دهها موشک اسرائیل در جریان حمله گسترده به خاک سوریه+ فیلم و عکس

شفقنا- رژیم صهیونیستی بار دیگر خاک سوریه را هدف حمله قرار داده و سامانه های پدافند هوایی این کشور نیز به مقابله با آن پرداختند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) بامداد امروز (دوشنبه) از شنیده شدن صدای چندین انفجار در آسمان شهر دمشق، پایتخت این کشور خبر داد.

خبرنگار سانا ضمن اعلام این که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با حمله رژیم صهیونیستی پرداخته و شماری از موشک های شلیک شده را منهدم کردند، تاکید کرد که تجاوز به خاک این کشور از آسمان لبنان انجام شده و طی آن نیز این رژیم از انواع مختلف سلاح های خود استفاده کرده با این حال پدافند هوایی موفق شد با بیشتر موشک های شلیک شده مقابله کند و ده ها موشک را ساقط کرد.

به دنبال آن نیز این خبرگزاری از یک منبع نظامی نقل کرد که در ساعت ۱:۱۰ بامداد امروز به وقت محلی (۲:۴۰ بامداد به وقت تهران) رژیم صهیونیستی اقدام به یک حمله گسترده زمینی و هوایی از طریق موج های پی در پی موشک های هدایت شونده کرده با این حال پدافند هوایی ارتش سوریه بی درنگ به این وضعیت پرداخته و موشک های دشمن را رهگیری کرده جایی که بیشتر آنها را پیش از رسیدن به اهداف خود منهدم ساخته و همچنان به مقابله با این تجاوز ادامه می دهد.

دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) به عنوان یک نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در این کشور نیز به نوبه خود اعلام کرد که حومه دمشق هدف حمله موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز شروع به شلیک گسترده موشک کرده تا موشک های این رژیم را ساقط کند.

این نهاد دقایقی بعد ضمن اعلام این که اطراف فرودگاه بین المللی دمشق، اطراف این شهر و حومه جنوبی و جنوب غربی آن هدف گسترده ترین و شدیدترین حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته، ادعا کرد که برخی موشک های این رژیم به اهداف خود رسیده و به مواضع و انبارهای متعلق به نیروهای ایران و حزب الله لبنان اصابت کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه در پیام دیگری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر مدعی شد که موشک های رژیم صهیونیستی باعث انهدام برخی انبارهای تسلیحات و مراکز نظامی متعلق به نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان در اطراف فرودگاه بین المللی دمشق و مناطق الکسوه و جمرایا در حومه این شهر شده و خسارت مالی زیادی به دنبال داشته در حالی که برخی اطلاعات نیز از وجود تلفات جانی حکایت دارند.

به دنبال آن نیز ارتش رژیم صهیونیستی ضمن ادعای این که نیروی هوایی آن در حال حمله به مواضع وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در داخل خاک سوریه است، به نظام حاکم در دمشق نسبت به تلاش برای هدف قرار دادن سرزمین های اشغالی و یا نیروهای این رژیم هشدار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد که برخی مواضع وابسته به ایران در سوریه را به دنبال شلیک یک راکت از خاک این کشور به سوی سرزمین های اشغالی هدف قرار دادند.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که فرودگاه نظامی الثعله در حومه غربی استان السویداء در جنوب سوریه و حومه استان القنیطره در جنوب غرب این کشور نیز هدف حمله موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

این خبرگزاری از یک منبع نظامی بلندپایه در سوریه نقل کرد که تجاوز کنونی شدیدترین حمله رژیم صهیونیستی به خاک این کشور به شمار می آید با این حال پدافند هوایی توانایی خود در مقابله با آن را به اثبات رسانده جایی که نزدیک به ۷۰ درصد موشک های شلیک شده در چهار مرحله حمله به اطراف و حومه دمشق و همچنین حومه استان های مرزی السویداء و القنیطره را منهدم ساخته که شامل دست کم ۳۸ موشک می شود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر