به گزارش افکارنیوز،

سرهنگ 'یحیی رسول' روز یکشنبه به خبرگزاری المعلومه گفت: در حال حاضر اعزام نیرو به خط مرزی با سوریه و با هدف جلوگیری از نفوذ تروریست ها به خاک عراق انجام می شود.
وی گفت: این ستاد، نیرو و تجهیزات لازم را به منطقه مرزی با سوریه اعزام کرده است تا عناصر داعش که از مناطق سوسه و هجین سوریه گریخته اند نتوانند وارد خاک عراق شوند.
سرتیپ 'محمد العسکری' مشاور وزارت دفاع عراق نیز در اظهاراتی گفت که این وزارتخانه هنوز در خصوص انجام چنین عملیاتی در خاک سوریه تصمیمی نگرفته است.
در حالی که نیروهای عراقی از مدتها قبل در مرز سوریه به حال آماده باش درآمده اند و با هماهنگی دمشق، مواضع تروریست ها را در مناطق مرزی با هواپیما و یا توپخانه هدف قرار می دهند، هر از گاهی شایعاتی در خصوص ورود این نیروها به خاک سوریه منتشر می شود.
این امر بویژه پس از اعلام عقب نشینی آمریکا از سوریه مطرح شده است تا جایی که برخی رسانه ها از توافق واشنگتن - بغداد برای جایگزینی نیروهای عراق به جای نظامیان آمریکا تا عمق 30 کیلومتری خاک سوریه خبر دادند که از سوی دولت عراق تکذیب شد.
بغداد و مسوولان محلی در مناطق غرب عراق نگران هستند که عناصر باقیمانده داعش بار دیگر با حمایت های غربی و عربی به عراق نفوذ کرده و ثبات و امنیت این مناطق را دوباره به خطر بیاندازند.