خداوند برای ادامه نسل و دین پیامبر(ص) ضمانت‌نامه داده است


خداوند برای ادامه نسل و دین پیامبر(ص) ضمانت‌نامه داده است

استاد حوزه علمیه گفت: با مرگ پسران پیامبر(ص) خداوند نسل او را با حضرت زهرا(س) ادامه داد و برای ادامه دین و نسل پیامبر(ص) ضمانت‌نامه داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «ادیب یزدی» استاد حوزه علمیه شامگاه سه‌شنبه (25دی) به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: پیامبر(ص) پیش از هجرت به مدینه سه پسر و 4 دختر هم در مکه داشتند، حضرت زهرا آخرین فرزندی است که خداوند به پیامبر(ص) عطا کردند.

وی افزود: در بین عرب ادامه نسل را از ناحیه پسر می‌دانستند با مرگ همه پسران پیامبر(ص) خداوند از طریق حضرت زهرا(س) بر این تفکر غلط اعراب خط بطلان کشید، زیرا نسل ایشان از طریق حضرت زهرا(س) گسترش پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) می‌دانستند که مرگ پسران ایشان امتحان الهی است و با اینکه فرزندان خود را بسیار دوست داشتند اما به آنچه مقدر الهی راضی بودند، عنوان کرد: ما نمی‌دانیم اسرار حکمت‌های الهی در گرو چه اموری است در حالی که خداوند ما را به آنها امتحان می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) با قلبی شکسته همه فرزندان خود را دفن و کفن کردند، تحمل این مصایب برای قلب پیامبر(ص) بسیار سنگین بود، محبت به خانواده را پیامبر(ص) به عالم یاد دادند.

وی با اشاره به سرنوشت دختران پیامبر(ص) گفت: دختران پیامبر(ص) نیز سختی و مصایب زیادی را تحمل کردند، زندگانی خصوصی و خانوادگی پیامبر(ص) به واسطه اینکه برای خداوند تبلیغ می‌کردند همواره با رنج، اشک و آه همراه بود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی، با بیان اینکه کفار مکه با پیامبر(ص) بی‌نهایت و خارج از قاعده دشمنی داشتند، اظهار کرد: انسانیت و خداشناسی افراد هنگام دشمنی بیشتر نمود پیدا می‌کند. اگر پیرو امیرمومنان امام علی(ع) هستید در دوستی و دشمنی خود حکم الهی را مراعات کنید.

استاد حوزه علمیه افزود: دانشجویان دوره قضاوت اگر حریف نفس خود نمی‌شوند برای حفظ دین خود در این شغل نمانند بهتر است.

وی با بیان اینکه مومنان همواره در حال امتحان دادن هستند، گفت: اگر مفاسد در جامعه رو به اوج است به علت نبود عدالت است، در یک جامعه همه صفات نیک همچون بخشش باشد اما عدالت نباشد سودی نخواهد برد، اگر عدالت باشد نیاز به بخشش و سخاوت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان پیامبر در دشمنی بی حیا و پست بودند، آنها همین که فهمیدند پیامبر(ص) دیگر پسری ندارد جشن بسیار بزرگی برپا کردند و پیامبر(ص) را ابتر می‌نامیدند، اینجا دل پیامبر(ص) بسیار شکست، کمر او خم شد و با خداوند به مناجات پرداخت، در این هنگام جبرئیل نازل شدند و فرمودند خداوند به زودی به شما هدیه‌ای خواهد داد بنابراین نگران نسل و دین خود نباش خداوند ضمانت نامه دین و نسل را به تو عطا خواهد کرد. تنها دینی که ضمانت نامه دارد دین اسلام است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا