فرسودگی لوله‌های نفت کانادا و تهدید صادرات به آمریکا


نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد 66 درصد مردم کانادا بر این باورند که ظرفیت پایین خطوط لوله انتقال نفت در این کشور به مرز بحران رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، موسسه آگوسرید اعلام کرد نتایج یک نظر سنجی نشان میدهد 66 درصد مردم کانادا بر این باورند که ظرفیت پایین خطوط لوله انتقال نفت این کشور به مرز بحرانی رسیده است.

ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت کانادا باعث شده است که قیمت نفت این کشور برای صادرات به آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یابد و با توجه به ارائه تخفیفات بسیار زیاد،‌ درآمد نفتی کانادا نیز آسیب ببیند.

در واقع در حالی که قیمت نفت آمریکا در بازار جهانی بیش از 50 دلار است، شرکت‌های آمریکایی نفت شنی کانادا را بشکه ای حدود 15 دلار خریداری می کنند.

نظر سنجی موسسه مذکور می‌افزاید که 70 درصد مردم کانادا معتقدند در صورتی که خط لوله جدیدی برای انتقال نفت از آلبرتا به دیگر نقاط کانادا ساخته نشود، صنعت نفت کانادا شاهد بحران جدی خواهد بود.

از طرف دیگر فقط ساکنان منطقه نفت خیز آلبرتا مشکل نبود خط لوله را بحران ملی نمی‌داند بلکه 53 درصد ساکنان ایالت برتیش کلومبیای این کشور نیز که به جلوه‌های طبیعی معروف است نیز نبود خط لوله جدید را بحرانی جدی می دانند.

هم اکنون 87 درصد از ساکنان ایالت آلبرتا مشکل پایین بودن ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت را بحرانی ملی تلقی می کنند.

در این نظر سنجی تمام افراد مورد سوال صنعت نفت و گاز را مهمترین صنعت این کشور عنوان کرده‌اند.

حدود نیمی از مردم کانادا معتقدند که دولت کانادا به نخست وزیری «جاستین ترودو»، اقدامات کمی را برای افزایش ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت دراین کشور انجام داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس