«گنبد آهنین» اسرائیل یک راکت را در مرز سوریه سرنگون کرد


«گنبد آهنین» اسرائیل یک راکت را در مرز سوریه سرنگون کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرد پدافند این کشور یک راکت را در مرز سوریه در بلندی‌های جولان اشغالی سرنگون کرده است.

«گنبد آهنین» اسرائیل یک راکت را در مرز سوریه سرنگون کرد
به گزارش خبرنگار «پارسینه»، اندکی پس از دفع حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی توسط پدافند سوریه، ارتش این رژیم اعلام کرد که یک راکت شلیک شده از سمت سوریه را سرنگون کرده است.

رویترز خبر داد ارتش اسرائیل اعلام کرده است که سامانه دفاعی گنبد آهنین یک راکت را که به مناطق شمالی جولان اشغالی در مرز سوریه شلیک شده بود، سرنگون کرده است.

در این بیانیه مشخص نشده است که محل دقیق شلیک راکت کجا بوده است، اما شمال جولان علاوه بر سوریه، به خاک لبنان هم نزدیک است.

ظهر امروز یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری دولتی این کشور گفته بود که پدافند هوایی سوریه با تجاوز جنگنده‌های اسرائیلی در مناطق جنوبی مقابله کرده است.
روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» مدعی شد همزمان با نزدیک شدن یک پرواز متعلق به هواپیمایی ماهان که از تهران عازم دمشق بود، پدافند هوایی سوریه اعلام خطر کرد و این پرواز مسیر خود را تغییر داد. همچنین یک هواپیمای ترابری سوری هم صبح امروز از تهران به مقصد دمشق حرکت کرده بود. اسرائیل مدعی است که این پروازها مشکوک به حمل سلاح از ایران به حزب الله اند.

حملات هوایی اسرائیل به خاک سوریه اغلب شب هنگام صورت می گیرد و حملات روزانه بسیار نادر بوده اند.

هفته گذشته سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره خروج نیروهای ایرانی از سوریه تهدید کرده بود که این رژیم باید از موشک های نقطه زن ایران بترسد.

سرلشکر جعفری خطاب به بنیامین نتانیاهو با بیان اینکه بی شک شما در آینده‌ای نه چندان دور به مصلحت و صبر انقلابی ما پی خواهید برد، تصریح کرد: فقط بدانید که دارید با دم شیر بازی می‌کنید! بترسید از روزی که موشک‌های نقطه زن ایران، غرش‌کنان بر سرتان فرود آید و انتقام همه خون‌های به ناحق ریخته مسلمانان مظلوم منطقه را از شما بگیرد.

برخی تحلیل گران این واکنش فرمانده سپاه را به منزله تغییر در رویکرد آن در رابطه با تجاوزات هوایی ارتش اسرائیل به خاک سوریه تعبیر کرده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر