17 بهمن؛ برگزاری چهار همایش داروسازی


17 بهمن؛ برگزاری چهار همایش داروسازی

دومین همایش داروسازی نوین به صورت اقماری با برگزاری چهار همایش از هفدهم تا نوزدهم بهمن در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود

17 بهمن؛ برگزاری چهار همایش داروسازیدبیر همایش داروسازی نوین ایران با اعلام این خبر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در سه روز برگزاری این همایش، چهار همایش داروسازی نوین با ارائه اخرین اخبار به روزرسانی دارویی - همایش فناوری‌های دارویی و سلامت با محور استارت آپ‌ها و معرفی دارو‌های جدید ساخته شده و ابتکارات جدید دارویی و پروتکل‌های جدید دارویی - همایش شیمی دارویی ایران با معرفی آخرین ساخته‌ها و سنتز‌های دارویی دنیا و همایش دارو درمانی بالینی بصورت همزمان زیر چتر همایش داروسازی نوین برپا می‌شود.

دکتر سید فرشاد حسینی شیرازی با بیان اینکه همایش دارو درمانی بالینی حرکت بزرگی است که پزشکان در داخل یک همایش دارویی با جامعه پزشکی بالینی ارتباط برقرار می‌کنند، گفت: در این همایش ارتباط بسیار نزدیک با جامعه پزشکی بالینی و جامعه دارویی کشور ایجاد می‌شود که گرایش آن بیماری‌هایی است که بیشتر مردم بخاطر آن به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، در این همایش یک آگاهی دو طرفه بین پزشکان و داروسازان داروخانه‌ها ایجاد می‌شود تا بتوانند درمان علمی بهتری ارائه دهند.

حسینی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی پیشرفت‌های آزمایشگاه کنترل غذا و داروی کشور افزود: ۱۴ کارگاه تخصصی در حوزه بالینی و علوم پایه، معرفی استارت آپ‌ها و نمایشگاهی از محصولات شرکت‌های داروسازی داخلی و بین المللی از دیگر برنامه‌های این همایش بزرگ است.

وی گفت: همایش داروسازی نوین سال گذشته در نخستین همایش با ۲۴۰۰ نفر شروع کرد و امسال ما پیش بینی بیش از ۳ هزار نفر را داریم، از کشور‌های دیگر نیز بصورت تیمی در همایش شرکت می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: کشور ما از نظر تحقیقات دارویی و علم داروسازی پیشرفت خوبی کرده است، در منطقه نیز از همه کشور‌های دیگر جلو است و در سطح جهانی نیز نام معتبری دارد، اما مردم باید بتوانند از این پیشرفت‌ها استفاده کنند.

وی گفت: هم اکنون برخی مواد اولیه شرکت‌های داروسازی تحریم هستند و در برخی موارد نیز خود دارو تحریم شده است که جا دارد بانک‌ها و بانک مرکزی با شرکت‌های داروسازی همکاری بیشتری داشته باشند.

این پژوهشگر حوزه دارویی کشور درباره مصرف خودسرانه دارو نیز افزود: مصرف خودسرانه دارو در هیچ کجای دنیا ملغی نیست، که حتی در برخی کشور‌ها که تا حدودی درک و فهم اجتماعی علمی، دارویی و پزشکی آن جامعه بالاست مردم بتوانند از یک سری دارو‌ها استفاده کنند.

وی گفت: حتی در اتحادیه اروپا که کشور‌ها بسیار بهم نزدیک است، فهرست دارو‌هایی که در همین کشور‌های همسایه اروپایی اجازه می‌دهند خودسرانه استفاده کنند یا اجازه نمی‌دهند بسیار متقاوت است.

حسینی افزود: برخی از این فهرست‌های دارویی تعجب آور است مثلا داروی بروفن در برخی کشور‌ها اجازه مصرف خودسرانه آن را نمی‌دهند و در برخی کشور‌ها مصرف آن بدون نسخه بلامانع است این موارد به خیلی از عوامل همانند سطح آگاهی، خودخویشتنداری مردم، آموزش عمومی کشور، سازمان غدا و دارو و کنترل‌های دارویی داخل کشور بستگی دارد که چه فهرستی اجازه خودسرانه دارد یا ندارد و اینکه چه بیماری‌هایی می‌توانند خودسرانه از دارو‌های مرتبط استفاده کنند و یا اینکه استفاده از آن را به دست متخصصان و سازمان یا نهاد بهداشت و درمان کشور بسپارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا